L'estació d'Hospital General, actualment

L’estació d’Hospital General, actualment | FGC

El Diari Oficial de la Generalitat (DGC) publica la resolució d’aprovació definitiva del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i el seu estudi ambiental estratègic, un cop completat el procés d’informació pública i tramitació ambiental. Aquest Pla proposa una setantena d’actuacions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura. Les propostes tenen com a horitzó temporal l’any 2026 i estan valorades en prop de 2.500 milions. Una fita rellevant és l’increment previst de la quota del transport públic. Es vol passar del 13% actual fins al 21% en la mobilitat interna i del 43% al 50% en les relacions amb Barcelona. Actualment, es fan 845.000 desplaçaments diaris interurbans al Vallès i 580.000 desplaçaments diaris amb l’àmbit de Barcelona.

Les principals actuacions

Transport ferroviari

-Formació d’un tram de la línia orbital ferroviària entre Sabadell i Granollers.

-Construcció de 10 noves estacions (de les quals 3 són intercanviadors).

-Increment de freqüències de la línia de Rodalies R8 i el perllongament fins a Sant Celoni, d’una banda, i fins a Vilafranca del Penedès, de l’altra.

-Desdoblament de la línia R3 Montcada – la Garriga i de la Garriga a Vic.

-Estudi d’oportunitat per decidir la millor alternativa de nou túnel ferroviari de Collserola.

-Construcció del túnel de Montcada i Reixac (R4) i soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac.

-Perllongament de serveis de la línia de Rodalies R1 fins a la UAB.

-També es construiran nous ‘parks and ride’.

Autobusos interurbans

-El Pla aposta per actuacions com la implantació de diversos corredors BRCAT, plataformes reservades al bus. Els corredors BRCAT proposats són:

-Caldes de Montbui – la Llagosta.

-Mollet del Vallès – Vall del Tenes.

-La Llagosta – UAB.

-Terrassa – Sabadell – Granollers.

-Sabadell – Castellar del Vallès.

-Cerdanyola – Barberà – Sabadell.

-Rubí/Sant Cugat – Cerdanyola.

– Paral·lelament, el Pla inclou també el reforç de les línies exprés.cat, així com la construcció d’una terminal de busos a la UAB.

Xarxa viària

-Ampliació de la capacitat de la C-58 (ja executades o en execució) i la C-17 (algunes també en execució) i el corredor AP-7/B-30.

-Estudi dels efectes sobre la mobilitat de l’alliberament dels peatges de la C-33 i l’AP-7 prevista enguany.

-Estudis de velocitat variable per a la millora de gestió del trànsit al corredor AP-7 / C-58 / C-33 i Bus VAO.

-Formació de la ronda nord dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell.

-Desdoblament de la B-124 entre Sabadell i Castellar del Vallès.

-Millores puntuals en la xarxa comarcal.

Vies pedalables

-Ampliació de la xarxa interurbana d’itineraris, tot prioritzant els corredors amb més demanda.

-Construcció de 30 nous aparcaments segurs per a bicicletes en les estacions ferroviàries i de transport públic.

-Millora de la permeabilitat d’infraestructures viàries.

Transport de mercaderies

-Disminució del trànsit de pas de camions pel Vallès gràcies al desenvolupament del Corredor ferroviari del Mediterrani.

-Nova terminal intermodal de mercaderies de la Llagosta que permeti una major potenciació de l’ús del ferrocarril.

-Promoció de l’eficiència i ambientalització de les flotes de transport de mercaderies.

-Millora de la circulació de vehicles pesants a la xarxa d’alta capacitat.

Gestió de la mobilitat

– Nous models de regulació del trànsit als nuclis urbans amb regulació de l’aparcament o restricció del vehicle privat.

– Nous models de tarifació viària de la xarxa viària d’altes prestacions i dels accessos a Barcelona.

– Impulsar plans específics de mobilitat per als grans centres generadors de mobilitat de la comarca.

– Regulació dels títols i tarifes del transport públic de forma més eficient, justa i equitativa.

– Millorar la informació estàtica i dinàmica sobre el transport públic i la intermodalitat

-Promoció del vehicle elèctric i dels vehicles d’alta ocupació.

Nou comentari