MónTerrassa
Tot per Terrassa proposa millorar la Seguretat Social a la ciutat
  • CA

Tot per Terrassa proposa un acord de la junta de portaveus per redimensionar la presència de la Seguretat Social a la ciutat i garantir el funcionament correcte del sistema de cita prèvia.

Acords

1.- Instar al Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions per a que obri un major nombre d’oficines de la TGSS a Terrassa d’acord al volum demogràfic que té la ciutat.

2.- Instar al Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions que adeqüi els programes i plataformes que gestionen la cita prèvia de forma que ningú quedi sense una data adjudicada a més de disposar d’un telèfon o correu electrònic d’emergència que s’operi des de la pròpia delegació u oficina local i que permeti donar cobertura les urgències de la població en matèria de prestacions i pensions que tenen terminis legals per a la seva petició. 

3.- Instar al Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions a que normativitzi els sistemes de cita prèvia i es crei una llista de gestions i processos urgents en els que no sigui necessària la cita prèvia telemàtica i que el ciutadà (com feia amb anterioritat) pugui accedir personalment a les oficines de la TGSS.

Dues oficines a la ciutat

En aquest moment, Terrassa compta amb dues oficines vinculades a la Seguretat Social (“que són insuficients” rebla TxT); L’administració Número 21 de la TGSS situada a carretera de Castellar, 6, i el Centre d’Atenció i Informació de la INSS Número 34, situada a l’avinguda de l’Abad Marcet, 366.

Com a conseqüència de la irrupció del Covid 19 i la necessitat de preveure i evitar els contactes massius de població durant la pandèmia es va instaurar en tots els nivells de l’administració pública la prestació dels serveis de gestió i informació mitjançant el sistema de «cita prèvia» que un cop aixecades les restriccions ha continuat vigent. De resultes d’aquest sistema “avui és literalment impossible obtenir cites prèvies a la ciutat de Terrassa i quan un ciutadà accedeix a la pàgina web de la TGSS per demanar la cita prèvia obté un «no hi ha disponibilitat de cites» que genera una absoluta indefensió per part dels ciutadans”.

“Per tant, ens correspon vetllar per un compliment dels deures de l’administració pública davant les ciutadanes i ciutadans de Terrassa i els serveis que aquesta els ha de prestar telemàtica i físicament tot demanant que els mateixos s’adeqüin al volum d’usuaris potencials (més oficines o més personal) i que els sistemes electrònics de cita prèvia deixin de ser obligatoris per qüestions urgents com ara la tramitació de pensions i ajuts, que en tot cas la resposta no pugui ser mai «no hi ha disponibilitat» i ofereixi dates alternatives o un sistema de comunicació en temps real per qüestions de màxima urgència que s’operi a nivell local dins les pròpies oficines de forma presencial o telefònica.”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa