MónTerrassa
Terrassa torna de mica en mica a la normalitat prepandèmia de Covid
  • CA

El Consell Municipal de Seguretat de Terrassa, l’òrgan de participació del sistema de seguretat ciutadana municipal, ha celebrat la seva primera reunió després que el passat 5 de novembre de 2020 es celebrés la seva constitució. En la reunió s’ha analitzat l’estat general de la seguretat a la ciutat i s’han presentat les xifres de requeriments que ha rebut la Policia Municipal al llarg d’aquest trimestre de 2021 (des de l’1 de gener fins al 30 de juny), realitzant la comparativa amb el mateix semestre de 2020. En aquest sentit, les dades reflecteixen el progressiu retorn a la normalitat que ha fet la ciutat després que al mes de març de 2020 es decretés el confinament domiciliari i tot el seguit de restriccions que les autoritats van haver d’imposar per tal de contenir la pandèmia de la Covid-19.

La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, explica que «cal agraïr i posar en valor la feina que realitzen els cossos de seguretat a la ciutat, a més en un moment complicat com el que s’està vivint a causa de la pandèmia de la Covid-19». En aquest sentit, la tinenta d’alcalde, considera que «un òrgan com el Consell Municipal de Seguretat ofereix la possibilitat a la ciutadania de conèixer de primera mà les actuacions en matèria de seguretat que es desenvolupen a la ciutat, a més de poder participar-hi i fer propostes de millora en benefici del conjunt de la ciutat».

Pel que fa a les incidències relacionades amb el trànsit, l’intendent major de la Policia Municipal de Terrassa, Antoni Flores, ha destacat l’augment de quasi un 90% d’incidències respecte l’any passat –s’ha passat dels 2.267 avisos al primer semestre de 2020 a 4.362 avisos aquest 2021-, un increment que respon als canvis en els hàbits de mobilitat de la ciutadania davant les restriccions produïdes a causa de la Covid-19. Aquestes xifres engloben tant els accidents -645 requeriments al 2020 i 915 al 2021-, com també aquelles activitats policials relacionades amb el trànsit que es van haver de modificar per ajustar el servei a la situació de pandèmia.

Això va implicar una reducció dels dispositius de control de trànsit, davant la davallada de la mobilitat, així com també de la regulació de la circulació, degut a que amb el tancament de les escoles es va deixar de realitzar regulació del trànsit en horari escolar, així com també la regulació en talls de carrers per obres o altres activitats que van veure’s reduïdes amb la pandèmia. En aquest sentit, les tasques dels agents es van centrar en atendre l’augment dels requeriments assistencials i d’emergències, que engloben aquelles actuacions que requereixen del servei d’emergències, Bombers, sanitaris, etc., com poden ser alarmes de foc, emergència sanitària o de seguretat ciutadana, així com mediacions policials per conflictes veïnals, assistència a ciutadans per problemàtiques no urgents, etc.

Al llarg del Consell, l’intendent major també ha destacat l’augment de l’activitat relacionada amb la convivència i l’ordre públic, en comparació amb les dades corresponents a 2020, passant de 1.779 al 2020 a 2.548 requeriments al 2021, a causa de la desescalada en les restriccions i la fi del toc de queda nocturn, que ha arribat acompanyada d’un increment de queixes per sorolls i grups de gent a la via pública pertorbant el descans del veïnat.

Pel que fa als fets delictius, l’intendent de Mossos d’Esquadra, Jesús Requena, ha destacat que aquests s’han incrementat lleugerament, (un 3% en relació amb l’any 2019) fet que es relaciona amb factors econòmics i socials derivats de la pandèmia. Requena ha destacat el treball que s’està duent a terme de forma conjunta entre Mossos d’Esquadra i Policia Municipal per tal de prevenir aquest tipus de delicte, incidint especialment en les zones d’oci nocturn així com en aquells punts que s’ha detectat una major concentració d’incidents.

Dret de la ciutadania a la participació en les tasques de seguretat pública
El Consell Municipal de Seguretat de Terrassa es va constituir el 5 de novembre de
2020, després que el 29 de març de 2019 s’aprovés el nou reglament d’organització i
funcionament del Consell Municipal de Seguretat de Terrassa d’acord amb el previst
a la Llei 4/2003 d’ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya, que
reconeixia el dret de la ciutadania a la participació en les tasques de seguretat
pública, així com el dret de ser informats de les situacions d’especial risc que afectin
a la seva comunitat i de les mesures preventives per afrontar-les.


En la reunió del Consell hi han participat representants dels cossos de seguretat de
la ciutat, Policia Municipal, Bombers, Mossos d’Esquadra i Protecció Civil, així com
també d’altres àmbits com l’econòmic, sociocultural, sanitari, educatiu, sindical i
polític. Ha presidit la sessió la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa
Melgares, i ha comptat amb la presència del regidor de Via pública, Protecció Civil i
Seguretat, Xavier F. Rivero.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa