MónTerrassa
Terrassa vol fer de la bicicleta un mitjà de transport habitual
  • CA

Terrassa vol aconseguir que la bicicleta es converteixi en un dels mitjans de transport habitual entre la seva ciutadania. Per fer-ho possible, aquest divendres, el ple municipal de l’Ajuntament de Terrassa ha aprovat un Pla de Promoció de la Bicicleta, amb una durada de tres anys vista i que compta amb disset accions concretes. El document, que ha estat elaborat conjuntament amb l’Associació BiciTerrassa Club (BiTer), aposta per “dona visibilitat a l’ús de les dues rodes i demostrar la seva capacitat d’adaptació i bondat en l’àmbit urbà”.

La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, ha defensat aquest nou Pla com un “document estratègic per a la potenciació i el foment de l’ús de la bicicleta com a mitjà de desplaçament quotidià a la ciutat de Terrassa”, i el qual ha de suposar “un pas endavant en la construcció d’un nou model de ciutat per viure millor, preservar el medi ambient i combatre la crisi climàtica, que ha d’implicat canvis i el compromís de tothom en àmbits com la mobilitat. Perquè els modes actius de transport, entre ells la bicicleta, han de guanyar protagonisme en aquesta transformació”.

Vuit de les 17 iniciatives del Pla es destinen a promocionar l’ús de la bicicleta en els col·lectius de població més específics i de característiques més determinades, entre els quals destaca la població escolar i el col·lectiu de població treballadora. Destaquen accions com l’Ambicia’t a l’institut o Ambicia’t a la feina, les sessions formatives d’educació viària en bicicleta a les instal·lacions del centre comercial Decathlon o el programa En bici sense edat. El document també aposta per augmentar la flota de bicicletes municipals, posant a disposició del personal dels diferents centres de treball de l’organització municipal unes bicicletes per tal de facilitar i estimular l’ús de la bicicleta com a mitjà de desplaçament laboral.

Aparcaments més segur i activitats de guiatge

Entre les accions més rellevants que contempla el Pla s’hi troba l’ampliació i eliminació de discontinuïtats, és a dir, reequilibrar l’espai públic, donant més espai als mitjans no motoritzats i millorar les xarxes de transport per fer-les més segures, accessibles, confortables i ben connectades. També s’aposta per construir nous aparcaments segurs per a bicis en les estacions de tren i lluitar contra els robatoris d’aquests vehicles amb l’ajuda del Biciregistre.

Aprofundir en la campanya Puc anar pel centre del carril, que vol sensibilitzar la ciutadania sobre el fet que les bicicletes poden circular pel centre dels carrils de circulació per garantir la seva seguretat, i així també prevenir i actuar en situacions d’assetjament a ciclistes per part de persones conductores de vehicles motoritzats, també és una de les prioritats. Aparcaments per a bicis elèctriques amb punts de recàrrega, activitats formatives, acompanyament personalitzats en classes teòriques i pràctiques, i tasques de guia de BiTer, són altres de les mesures aprovades que es duran a terme al llarg dels 3 anys que dura aquest Pla.

El Ple també ha aprovat una de les accions incloses en el Pla de Promoció de la Bicicleta, com és l’adhesió de Terrassa a l’Estratègia Catalana de la bicicleta 2025, amb l’objectiu de col·laborar amb la resta d’institucions per assolir l’objectiu del 8% de l’ús de la bicicleta a Catalunya el 2025.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gil a gener 28, 2022 | 11:49
    Gil gener 28, 2022 | 11:49
    Sóc ciclista de tota la vida. Jo ja seria feliç només amb que hi hagués grans campanyes d'EDUCACIÓ per tal que els conductors de vehicles a benzina no se'ns enganxessin perillosament al darrere, no ens escridassessin ni toquessin el claxon, no ens avancessin per la dreta i no tinguessin altres conductes incíviques que hem patit (que ens llencin objectes, que vagin prement l'accel·lerador en actitud violenta, etcètera). I si a més la meva dona i jo poguéssim anar en bici del Centre Cívic d'Àngel Sallent fins el centre o fins l'altra punta de Terrassa per un carril bici, ja seria el summum. En qualsevol cas, gràcies i felicitats per la campanya. La intenció és el que compta (... a veure com surt la cosa).
  2. Icona del comentari de: Chema a febrer 03, 2022 | 12:42
    Chema febrer 03, 2022 | 12:42
    El carril bici del tram assenyalat al reportarte hauria de desaparèixer. El carril bici de 22 de juliol entre Terrassa Est i la Universitat d'Òptica hauria d'anar per la banda de la via (i protegit) no per la banda de totes les perillosses cruïlles.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa