Junts per Catalunya ha manifestat el seu ple suport al Quart Cinturó, en el seu tram de Terrassa-Sabadell, i s’ha mostrat “sorpresa” per la posició contrària d’ERC. Així ho ha manifestat el diputat Joan Canadell, en unes declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies, on ha subratllat que la ronda del Vallès necessita “dos carrils per banda”, i no entén perquè els republicans “no ho volen acceptar o no hi volen donar suport”.
El diputat ha deixat clar que Junts considera necessària aquesta infraestructura per “descongestionar” la Gran Via de Sabadell. I ha recordat que el departament de Territori és actualment gestionat pel seu partit, així que ERC s’hauria d’avenir a parlar-ne. Recordem que els republicans han presentat aquesta setmana una moció per aturar “definitivament” el projecte de la B-40 per apostar per “un tren orbital que connecti el Vallès amb Penedès i Maresme”, a més d’apostar per connectar Rodalies i FGC.
Descartat el Quart Cinturó fins a Granollers
Canadell assegura a l’ACN que Junts està d’acord amb ERC que no s’ha de desenvolupar el tram del Quart Cinturó fins a Granollers “en dos carrils perquè això afecta una zona d’interès ecològic”. “En això estem en el mateix punt, on hi ha la diferència és en el tram Sabadell i Terrassa”, afirma l’expresident de la Cambra.
La discrepància es troba en la connexió entre Sabadell i Terrassa. Tot i no fer referència explícita al tram, si que demanen estudiar “un nou tren tramvia” entre les dues ciutats, i implantar una xarxa d’autobusos ràpids, amb els quals consideren que la demanda quedaria coberta fins que la línia ferroviària pogués absorbir-la.
Per la seva banda Junts recorda que el Quart Cinturó fins a Sabadell és una proposta que compta amb el suport del teixit empresarial. Cal dir però que l’ampliació de la B-40 encara no té definit traçat, ni calendari ni pressupost.