MónTerrassa
Junts per Terrassa aposta fort per la Ronda Nord

Junts per Terrassa presentarà al ple municipal d’octubre una proposta de resolució per reclamar la Ronda Nord (Autovia Orbital, Ronda Vallès, Quart Cinturó).

“El Parlament de Catalunya ha aprovat aquest mandat diverses iniciatives, a darrera vegada el proppassat mes de setembre, reclamant la construcció de la ronda Nord com una infraestructura “tova” i pròxima al territori. La no execució d’aquesta via genera sobrecostos socioeconòmics, ja sigui per pèrdua de competitivitat, per l’augment d’emissions de CO2 o en termes d’accidentalitat. I en el cas de la ciutat genera greus problemes de mobilitat, especialment a la zona de Can Roca, per la finalització del tram sense continuïtat amb altres eixos viaris”.

El mes de juny es feia públic un acord entre la Ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, la Generalitat de Catalunya i els alcaldes de Terrassa i Sabadell per desencallar aquest projecte. “Un principi d’acord del qual es va acabar desmarcant Esquerra Republicana de Catalunya”.

“La ciutat necessita una via que serveix el territori, de trànsit d’agitació, de proximitat, que relligui ciutats, que ens connecti amb polígons industrials, que alliberi de trànsit l’interior del nucli urbà. Reduir el trànsit intern de Terrassa és d’especial importància davant dels problemes dels carrers Arquímedes i Galileu, l’avinguda del Vallès o de Topete, St. Antoni i Mas Adei. Eixos que s’utilitzen per travessar Terrassa de sud a nord i de nord a sud provocant un excès de trànsit en aquestes vies i amb un perjudici en la salut dels terrassencs i terrassenques. Cal una nova connexió viària entre Terrasa i Sabadell. I Castellar. Cal connectar la rotonda de Can Roca amb el de la Ronda Oest de Sabadell i, posteriorment, amb Castellar”.

ACORDS

PRIMER.- Instar al Departament de Territori a procedir al disseny, tramitació i execució de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell, des de l’assumpció de la titularitat sobre aquesta via, i amb el traspàs dels recursos per part de l’Estat per afrontar-lo. 

SEGON.- Instar al Govern de l’Estat i la Generalitat a reforçar el transport públic interurbà per carretera i ferroviari.  

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa