La coordinadora Míriam Andreu i la regidora Lluïsa Melgares

La coordinadora Míriam Andreu i la regidora Lluïsa Melgares | Lluïsa Tarrida

Aquest dissabte, els autobusos deixaran de passar per la Rambla d’Egara en sentit nord. Així ho ha anunciat la tinenta de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, en una roda de premsa en què s’han anunciat les mesures que es prendran de forma immediata per garantir la màxima seguretat del portal de Sant Roc. “La zona és segura pels comerços, pels vianants i també, pels estudis que tenim ara mateix, pels túnels de FGC, però cal fer diverses actuacions urgents”, ha deixat clar la regidora.

L’Ajuntament de Terrassa durà a terme en els pròxims dies tres accions d’urgència. El passat 22 d’octubre, la UPC va comunicar a l’Ajuntament, després de realitzar un estudi tècnic, que hi havia una zona de fractura que demanava una intervenció ràpida en la coberta de portal de Sant Roc amb Rambla. Fruit d’això, el govern ha decidit modificar el trànsit d’autobusos a la cruïlla de Rambla amb Portal de Sant Roc. Serà un canvi provisional -de prop d’una setmana- fins que es dugui a terme una intervenció petita que suposarà eliminar un tros de vorera i mobiliari urbà per tal que els busos puguin fer una ziga-zaga, i evitar trepitjar la coberta.

Cisterna amb Sant Roc

La segona intervenció és a la cruïlla de Portal de Sant Roc amb Cisterna. Aquesta setmana ja es va canviar el sentit de circulació per tal que no hi passessin els camions ni vehicles pesants, reconduint-los pel carrer de l’Església o Iscle Soler. Serà una actuació que afectarà durant una setmana a quinze dies la zona. Serà una intervenció en la superfície (no a sota terra) i servirà perquè els vehicles puguin tornar-hi a passar. El projecte tindrà un cost de 97.000 euros i ja s’ha iniciat la tramitació d’emergència per poder-lo començar a executar en breu, a ser possible

la propera setmana. També s’ha emprès la retirada de les barreres «new jersey» al Portal de Sant Roc i la seva substitució per pilones, que impossibilitaran el pas del trànsit rodat acotant encara més la circulació d’alguns serveis.

I, finalment, la tercera actuació serà a la part interior del pàrquing. L’Ajuntament està a l’espera d’un informe de la UPC en què es realitzarà un càlcul exacte de quants puntals calen per assegurar la cobertura total de l’aparcament i per garantir l’estabilitat i seguretat en un futur, fins que es decideixi què es fa amb el pàrquing i la zona del Portal. La coordinadora i tècnica Míriam Andreu ha informat que paral·lelament a l’informe de la UPC “s’ha demanat una segona opinió a enginyeria civil davant l’abast de l’obra que s’haurà de fer, per saber com valoren l’estat actual de la zona, què pot suportar i què podria fer-se”.

Volem garantir els dos extrems del Portal perquè no tinguin cap risc de fractura. Sabem que ara hi ha 197 puntals a l’interior del pàrquing, però també sabem que en caldran molts més. Aquests treballs de reforç de la coberta es duran a terme en el marge de dues o tres setmanes”, ha anunciat Lluïsa Melgares. Així mateix, la regidora ha manifestat que la voluntat de l’Ajuntament és recuperar la concessió del pàrquing abans que finalitzi d’aquests tres anys, i s’ha adreçat a l’oposició que parlava de fer un concurs d’idees sobre el futur ús del portal dient que “primer hem de saber què cal fer a nivell tècnic, i quan això estigui solucionat, ja parlarem de quins usos li podem donar”.

Nou comentari