MónTerrassa
Illa defensa un IV Cinturó més enllà de Sabadell i fins a Mataró
  • CA

El líder del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) Salvador Illa insta els agents econòmics del Vallès Occidental a reivindicar no ja la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa sinó el Quart Cinturó tal com es va plantejar fa dècades. És a dir, una via d’alta capacitat orbital entorn la segona corona metropolitana, entre Abrera i Argentona. Entre les comarques del Baix Llobregat i del Maresme i creuant els dos vallesos i les tres capitals, Terrassa, Sabadell i Granollers.

Els socialistes han fet el morro fort amb el Quart Cinturó (Autovia Orbital, Ronda Vallès, B-40) i fins i tot han posat com a condició innegociable per aprovar els pressupostos de la Generalitat fer el tram central. El que uneix les dues capitals del Vallès Occidental, i que partiria de la rotonda situada tot just passar la riera del Palau, i que es trobaria amb l’enllaç entre la ciutat sabadellenca i l’autopista C-50, per continuar fins a Castellar, on la formació va organitzar una trobada, “Ronda Nord: una infraestructura necessària per al Vallès”.

Es recupera la idea original Baix Llobregat-Maresme pels dos vallesos

Illa recupera així la idea original, una opció de la que també és partidari el president de la patronal Cecot Xavier Panés, tot i que considera que ara per ara la prioritat número 1 és acabar la connexió amb Abrera, que se suposa que s’obrirà a finals d’any, i després fer la unió entre Terrassa i Sabadell.

Des del Partit dels Socialistes de Catalunya es reconeix que no hi ha unanimitat, i que l’obra genera polèmica, però també es rebla que és una evidència que hi ha una majoria que vol la Ronda Nord, on s’inclouen els alcaldes de les dues cocapitals i els seus ajuntaments, i les entitats econòmiques del territori.

En la trobada a Castellar hi havia els líders de la CECOT, Cambra de Comerç, PIMEC, directius empresarials i organitzacions sindicals, la candidata a l’alcaldia de Terrassa, Eva Candela; l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés; i l’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez.

Eva Candela va afirmar que “el teixit econòmic i social reclama aquesta infraestructura i els socialistes hi estem 100% compromesos.” Marta Farrés deia que les infraestructures ferroviàries s’han de continuar defensant, “però no ho solucionen tot”, i en calen perquè el país continuï generant riquesa i repartint-la.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa