Europa alerta que s’ha de reduir l’ús del vehicle privat a ciutats com Terrassa | Cristóbal Castro

!--akiadsense-->

La campanya La Revolució Verda, corresponent al nou model urbà de Terrassa, ja es troba en marxa. En els propers dies, les llars de Terrassa rebran una revista informativa amb els canvis, mesures i actuacions que es duran a terme o que ja s’han fet aquestes darreres setmanes pel que fa a mobilitat, però també a transport públic, anella verda o sostenibilitat.

Una de les fites que es posa el govern presidit per Jordi Ballart és la reducció dels vehicles que circulen per la ciutat. “Ens fixem com a objectiu ambiciós i raonable reduir fins al 12% l’ús de l’automòbil des d’ara mateix”, afirmen. Això vol dir que de cada 10 trajectes que actualment es fa a la ciutat amb el cotxe privat, se n’han de suprimir 1 o 2.

L’Ajuntament recorda que a Terrassa hi ha 15 mil vehicles de 20 anys o més d’antiguitat, és a dir, un 10% del total, i que aquests veuran prohibida o molt restringida la seva circulació a les zones més poblades, com les ciutats de la regió metropolitana de Barcelona i del Vallès. Per això, reclamen una aposta pel vehicle híbrid i elèctric, o amb motors de baixes emissions.

Els vehicles híbrids i elèctrics, menys contaminants i sorollosos, són l’opció de futur per al govern de Terrassa. Actualment, existeixen punts de recàrrega municipals en els aparcaments públics i al complex funerari municipal. Així mateix, per incentivar-ne la compra, l’Ajuntament aplica una bonificació en l’impost de vehicles que pot arribar al 100% en el cas dels cotxes amb distintiu zero i del 50% en els vehicles amb el distintiu ECO.

Nou comentari