MónTerrassa
El futur de l’aparcament soterrat del Portal de Sant Roc torna a la palestra
  • CA
Portal de Sant Roc
Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

El futur de l’aparcament del portal de Sant Roc de Terrassa es troba encara en l’aire. En la comissió informativa de Territori, el govern va informar que disposava dels resultats de l’estudi sobre què suposaria la reforma del pàrquing soterrat i la seva possible connexió amb l’aparcament de la plaça Vella. Seria construir un túnel de 150 metres i reurbanitzar tot el carrer Major i Sant Roc -més els carrers de l’entorn- per tal de “vianalitzar-lo totalment, ja que els vehicles deixarien de passar-hi pel mig, com fins ara”. També s’indica que els accessos i sortides als dos aparcaments s’unificarien i es concentrarien en un únic punt situat a la Rambla d’Ègara a l’alçada de l’estació de ferrocarrils Terrassa-Rambla. L’informe indica que això tindria un cost de més de 12 milions d’euros.

Davant d’aquesta elevada quantitat, PSC i Ciutadans han decidit presentar una proposta de resolució al ple municipal d’aquest octubre per tal que el govern encarregui un “estudi complet de necessitats i/o usos alternatius a l’actual aparcament soterrat emplaçat al Portal de Sant Roc“. Consideren que l’opció que hi ha ara mateix sobre la taula no és necessàriament la millor i potser seria millor dedicar els 12 milions a “inversions que potenciïn la xarxa de transport públic o impulsin la sostenibilitat del comerç local”.

En el seu text argumentatiu manifesten que el projecte de connexió dels dos aparcaments deixaria “per sempre més hipotecada la Rambla” i que és contrària “al Pla de Qualitat de l’Aire i del Pla Mobilitat Urbana, menyspreant la creació de la Zona de Baixes Emissions, i ridiculitzant la Revolució Verda, la campanya publicitària amb què l’actual equip de govern de la ciutat va inaugurar el present mandat enarborant la bandera de la sostenibilitat ambiental”. A més, recorden que aviat es posarà en marxa el nou aparcament de l’estació de Nacions Unides per facilitar la connexió amb el centre i que la societat municipal Egarvia disposa, entre d’altres, d’un aparcament relativament nou amb la capacitat no exhaurida a la plaça del Progrés, a un minut a peu del Portal de Sant Roc.

Socialistes i ciutadans creuen que s’ha de prioritzar el transport públic i sostenible, i que la inversió dels més de 10 milions hauria d’anar dirigida a potenciar aquests serveis, “doblant la flota d’autobusos urbans per reduir freqüències de pas i ampliant el nombre de línies per donar cobertura a tots els barris de la ciutat”, subratllen. Consideren a més, que abans de tirar endavant un projecte d’aquesta envergadura s’hauria de conèixer “quines són les demandes reals del sector del comerç” i per això el millor és “obrir el debat públic sobre quines són les necessitats i/o els usos més adequats per a l’emplaçament ocupat per l’aparcament clausurat ja fa més d’un any al Portal de Sant Roc”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa