La Federació d’Esquerra Republicana del Vallès Occidental es troba actualment navegant entre dues aigües. Per una banda, ha recalcat el seu suport al partit nacional en la decisió d’acceptar la proposta del PSC sobre l’ampliació de la Ronda Nord per connectar Terrassa amb Sabadell per poder aprovar els pressupostos nacionals. Per l’altra, ha defensat que el seu posicionament sobre aquesta infraestructura no ha canviat.
És doncs un difícil equilibri que les delegacions vallesanes intenten fer. Ho han intentat explicar en un comunicat enviat aquest divendres, dia 27 de gener, un cop feta la votació al Parlament de la moció del PSC. “Entenem que el país passa per moments molt greus que necessiten un impuls pressupostari i que, per això, cal aprofitar totes les oportunitat per desencallar un acord parlamentari per aprovar un nou pressupost”, indiquen, i ho matisen subratllant que “som conscients de la situació i assumim la decisió del Govern, per responsabilitat i compromís amb l’interès general del país i davant la situació d’urgència social”.
“El Quart Cinturó no és el model d’ERC”
Ara bé, tot seguit afirmen que “diem ben clar que el Quart Cinturó no és el model d’Esquerra Republicana. No ho és, ho sap tothom i ho direm sempre”. Dit això tornen a recordar la importància de tenir un pressupost “a favor de la gent”, en contraposició, diuen, “del model sociovergent que prioritza el país de les elits”.
La Federació d’ERC dels dos Vallesos recorda que el 2020 van presentar esmenes al Pla Específic de Mobilitat del Vallès, i van elaborar un document amb propostes de millora de la mobilitat entre el territori. “El nostre model està a les antípodes del que plantegen PSC i Junts, propi del segle passat”.