MónTerrassa
ERC defensa la connexió dels dos pàrquings del Centre per ampliar l’illa de vianants
  • CA
Isaac Albert explicant el projecte per al Portal de Sant Roc
Isaac Albert explicant el projecte per al Portal de Sant Roc | I.A.

!--akiadsense-->

El tinent d’alcalde Isaac Albert ha exposat a través de les xarxes socials quin és la situació del Portal de Sant Roc i quin és el projecte ideat per aquesta zona. Les explicacions venen donades, segons diu, perquè el “PSC té ganes de confondre” i considera necessari fer algunes “apreciacions”.

Albert recorda que quan en el seu moment es realitza el pla del Centre i l’illa de vianants, Esquerra es va oposar al pàrquing de la Plaça Vella advertint que “portar el cotxe al bell mig de la ciutat hipoteca el futur de la ciutat”. A finals del mandat passat (15-19), va ser quan es van descobrir els “greus problemes del pàrquing” del Portal de St. Roc, després de 40 anys de concessió i “on qui governava no havia fet res”, recorda. Amb el nou govern format per Tot per Terrassa i ERC, neix una proposta per solucionar el problema del Portal de St. Roc: “ampliar l’illa de vianants, solucionar el nyap de la Plaça Vella de fa 20 anys i transformar l’eix central de la ciutat Terrassa”.

El tinent d’alcalde considera que és “una aposta estratègica per la transformació d’aquest eix central de la ciutat que s’ha quedat petit, tancat en sí mateix, endogàmic evitant que la ciutat, que ha crescut, si reconnecti i el comerç reneixi. És indispensable que aquest espai s’obri, és connecti a altres barris, que l’illa de vianants creixi, que els itineraris comercials i cívics es redibuixin. En aquest sentit hi ha un eix clau en el desenvolupament present i futur de la ciutat. Aquest eix creua la ciutat d’est a oest. Escola industrial, Avda. Jaquard, Passeig, Fon Vella, plaça Vella, Carrer Major, Portal de Sant Roc, Carrer Gutenberg, plaça del Progrés… Parlem de connexió entre barris: Escoles, Cementiri Vell, Vallparadís, Centre, Ca n’Aurell. Parlem d’apropar aquest eix a l’avinguda Barcelona i per tant a Ca n’Anglada, al carrer Faraday i per tant al cor de Ca n’Aurell, de dinamitzar la Rambla i generar itineraris creïbles a la plaça Nova”.

El portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Terrassa, manifesta que el principal fre d’aquesta operació és el pàrquing de la Plaça Vella, perquè “empresona” l’eix central impedint q creixi. “Si tens un pàrquing al bell mig de la ciutat, evidentment, hi has de fer arribar els cotxes. L’oportunitat és el pàrquing del Portal de St. Roc. Un centenar de metres separen l’entrada i sortida del pàrquing de la Plaça Vella al carrer major de l’aparcament del Portal de St. Roc. La proposta és eliminar aquests accessos i connectar els dos aparcaments. Una operació que elimina la necessitat actual de donar pas obligat als vehicles per aparcar a la Vella i obre les portes a guanyar tot l’espai central de la ciutat pels vianants”.

Albert recorda que la seva proposta no pretén “fer un nou pàrquing. Va de corregir un error històric i transformar la ciutat. En el pàrquing St. Roc i poden passar moltes més coses que poden conviure amb l’activitat de pàrquing. Que l’entrada i sortida del pàrquing de la plaça Vella es traslladin a la Rambla és l’inici de la solució. La voluntat mai seria fer un pàrquing, però algú, fa anys, va decidir fer un pàrquing al centre de la ciutat. Ara, el col·lapsa i el bloqueig és evident. I, sí, tots parlem de vianalització de carrers, però els cotxes han d’arribar a la Plaça Vella impedint fer-ho. Això és una transformació estratègic, de llarg recorregut. El consens entre ciutadania, entitats socials i veïnals i partits polítics és indispensable. Parlem-ne. Disposats a escoltar a diferència dels qui, partint de la prepotència, no ho van fer en el seu moment”.

Imatge projectada del futur Portal de Sant Roc segons ERC
Imatge projectada del futur Portal de Sant Roc segons ERC | I.A.

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa