!--akiadsense-->
La CUP considera errat l’anàlisi de la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Terrassa i la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona, perquè el document Anàlisi d’hàbits de consum i compra a Terrassa 2017 no estudia la “salut global del comerç local a Terrassa, sinó que es limita a analitzar algunes pautes de consum dels usuaris”. els cupaires consideren que la “percepció ciutadana difereix molt d’aquest diagnòstic triomfalista”. Segons el regidor Marc Medina, “els barris són un desert comercial, no paren de tancar botigues –tant d’històriques com de més recents-, i els comerços amb més èxit i facturació són franquícies que s’enduen el benefici econòmic fora de Terrassa”.
Els cupaires posen per exemple “la pluja de tancaments de comerços emblemàtics que està patint la ciutat en les darreres setmanes, com la papereria i llibreria Egara, al carrer Gutemberg. I també l’anunci de liquidació de stocks i tancament progressiu anunciat per la cèlebre jogueteria aeromodelística Edima (al carrer de Gaudí). Botigues d’esports com TerrassaSport, al carrer pare Llaurador, i botigues d’alimentació com l’històric Forn Vergés també han abaixat la persiana, entre d’altres. També en aquí recorda les parades buides (al voltant d’un 10%) que hi ha al Mercat de la Independència i del Triomf.
Només obren grans supermercats
A banda d’aquests tancaments, la CUP afirma que també és una evidència que la majoria de comerç que obre es centra en grans superfícies alimentàries. La darrera fornada d’obertures ve de la mà de l’empresa Condis Express. Malgrat això, totes les grans cadenes de supermercats han obert nous establiments a Terrassa en els darrers 2 anys (Mercadona, Esclat, Bon Preu, Lidl, Condis, Dia, Caprabo…). Medina apunta que “sembla evident la necessitat d’aplicar una moratòria a l’obertura de noves grans superfícies a Terrassa, tant en trama urbana com en les rodalies de la ciutat”.
La CUP també alerta que l’informe no especifica el destí final de la facturació econòmica del comerç. O sigui: A qui redundaran els beneficis de les botigues. El document no distingeix entre Comerç Local, Franquícies, Grans Superfícies i Centres Comercials. I per això no es veu reflectit que la tendència és a tancar botigues locals i obrir negocis de les altres tres categories.
!--akiadsense-->