MónTerrassa
Cs Terrassa reclama millores per al personal del Servei d’Atenció Domiciliària

El regidor del Grup Municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Terrassa, David Aguinaga, ha presentat una proposta perquè “l’Ajuntament reconegui socialment i laboralment la important labor que estan realitzant els treballadors del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) durant la pandèmia de la Covid-19”. La iniciativa, que se sotmetrà a votació en el ple d’aquest mes, pretén “no ser només una mera declaració d’intencions”, sinó que “s’insti a la Generalitat a fer extensiu al conjunt d’aquest col·lectiu totes les gratificacions extraordinàries de fiscalitat que vol aplicar als treballadors de les residències”.

David Aguinaga ha explicat que “la proposta també preveu que el consistori reforci en els pròxims pressupostos totes les ajudes possibles perquè aquest servei pugui continuar desenvolupant-se amb tota normalitat sense cap mena de limitacions”. En aquest sentit, ha recordat “el gran esforç que aquest sector ha realitzat per a prestar una atenció essencial a persones especialment vulnerables amb les restriccions de mobilitat i l’exigència de mesures especials d’higiene i seguretat en el context de l’actual crisi sanitària”.

Aguinaga ha assenyalat que el personal del SAD històricament “ha protagonitzat situacions d’alt risc laboral i de precarietat”. La iniciativa impulsada per Cs planteja que l’Ajuntament vetlli des de les seves competències i en coordinació amb la Generalitat per “reforçar la supervisió i el control de la qualitat del SAD, així com per garantir el compliment de la normativa de salut laboral, la formació i els drets laborals d’aquest col·lectiu”. “És un sector que mereix un reconeixement social i necessita amb urgència alleugerir les condicions precàries en les quals moltes vegades treballen”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa