!--akiadsense-->
A finals d’aquest any, els ciutadans de Terrassa podran tenir al mòbil una aplicació que els permetrà enviar en temps real a l’Ajuntament fotografies i/o missatges informant de qualsevol desperfecte que es puguin trobar a la via pública. Aquesta és una de les principals novetats que la regidora de Sistemes d’Informació i Atenció Ciutadana, Gracia García, ha presentat aquest dimecres. L’app ciutadana es comunicarà amb el sistema informàtic de gestió, i en el moment que es rebi el missatge s’obrirà una incidència i es passarà la informació al servei responsable per reparar la deficiència (reparació, substitució…).
Aquesta però no és l’única novetat presentada. Més a curt termini, l’Ajuntament instal·larà dispensadors de tiquets als punts d’atenció a la ciutadania per tal de “reduir el temps d’espera”. Aquests gestors de cues, que actualment es troben en 11 punts, passarà a trobar-se en 23 punts a partir del 19 de març, i arribaran als 23 punts abans de l’estiu. Així, es podran veure només a les OAC si no també als serveis socials dels districtes, a la Casa Baumann o al Servei d’Educació.
També el proper 19 de març, es posarà en funcionament un servei de cita prèvia, adreçat a les persones que trien la via presencial per fer els seus tràmits. D’aquesta manera, es podrà reservar dia i hora per fer qualsevol tràmit a 23 punts d’atenció (oficines i serveis) a través del 010, del web municipal o presencialment. A més d’aquests tres sistemes de citació, segons ha avançat García, se n’hi afegirà un altre abans de l’estiu: una aplicació mòbil. L’app funcionarà de manera anàloga al formulari web que entrarà en funcionament el dia 19, i en el cas que es vulgui agafar torn pel mateix dia, l’aplicació permetrà obtenir un número abans d’arribar al punt d’atenció.
Finalment, l’Ajuntament també té previst, abans no acabi l’any, posar a disposició de la ciutadania l’opció de demanar cita per parlar directament amb professionals especialitzats. Així, es podran gestionar trobades amb especialistes en obres, ocupació, treball social, recaptació, cadastre, etc.