La zona 3, de color lila, entra en funcionament el mes de maig

La zona 3, de color lila, entra en funcionament el mes de maig | Aj. Terrassa

A principis de febrer, quan això del coronavirus encara ens quedava lluny, l’Ajuntament de Terrassa va informar que l’Àrea de Vianants del Vapor Gran s’iniciaria oficialment el mes de maig. Una zona que inclou el portal de Sant Roc amb Iscle Soler, i els carrers adjacents al Vapor Gran (zona 3 o lila en el mapa de més avall), com són Vall, Rutlla, Sant Domènec, una part del carrer Col·legi, l’Era, pràcticament la totalitat del carrer Sant Francesc, Miquel Casas, Martí Alegre, Portal Nou i un tram de Sant Genís.

Però la Covid-19 va posar-ho tot cap per avall. I la implantació progressiva de la Zona de Baixes Emissions va quedar paralitzada. Tots els tràmits logístics, informatius i de distribució de les noves acreditacions que s’havien de fer entre març i abril van quedar aturades. A finals del mes de maig, l’Ajuntament va començar a informar a través de les xarxes socials que els egarencs que resideixen o que tenen un garatge tant a la zona del Vapor Gran com a la plaça Vella ja podien sol·licitar telemàticament l’autorització per accedir-hi un cop es posés en marxa la nova normativa. Cada habitatge familiar disposarà de 4 targetes acreditatives associades a un vehicle i que podrà repartir com més li convingui; també cada pàrquing privat tindrà quatre targetes associades.

Tramitació presencial o només telemàtica

En la comissió informativa de l’àrea de Territori i Sostenibilitat, la tinent d’alcalde Lluïsa Melgares ha informat que en aquests moments l’illa de vianants ha quedat en standby. El principal motiu és que l’àrea de l’Ajuntament que tenia encarregada de tirar endavant tota la logística ha patit amb l’arribada de la Covid-19 fins a cinc baixes, una de les quals de vital importància, ja que és la persona administrativa que havia de coordinar tot el tema de les autoritzacions i distintius veïnals. “Ara hem de començar a formar una altra persona. Quan la tinguem, i quan s’hagi decidit quin serà el tècnic responsable d’aquest projecte posarem data i tirarem endavant”, han subratllat des de Territori.

Així doncs, en aquests moments la reprogramació no té una data fixada ni es volen aventurar a posar-ne cap. Només afirmen que el desig seria que abans d’acabar el 2020 ja es reprengués. Tot dependrà també de la situació d’emergència sanitària en què ens trobem. “Quan es proposi una nova data volem estar totalment segurs que hi ha al darrere una estructura forta que ho podrà tirar endavant. Estem parlant de prop de 2.000 persones que hauran de fer tràmits per obtenir els distintius i això reclama tenir una infraestructura potent”, han subratllat.

També una de les qüestions que s’ha d’acabar de decidir és com es faran aquests tràmits. Des de fa quatre mesos es va obrir l’opció telemàtica a la Seu Electrònica i ja s’han rebut diverses sol·licituds. Ara, el govern, està avaluant si s’obre l’opció presencial, on es podrà portar el full de sol·licitud a l’Oficina de Mobilitat, “amb els riscos que això comporta”, o bé es deixa com a única forma possible de tramitació la via online. Sigui quina sigui la decisió final, el govern ha manifestat que s’enviarà una carta als veïns informant sobre com i quan s’ha de fer.

Nou comentari