MónTerrassa
Ballart trasllada a l’Estat la urgència de crear l’estació Terrassa Oest
  • CA

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha traslladat en persona a la representant del govern de l’Estat la urgència de construir l’estació Terrassa Oest al més aviat possible. El màxim representant de l’Ajuntament de Terrassa s’ha reunit aquest divendres al matí amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, amb motiu de l’acte de signatura del protocol per fomentar la promoció d’habitatges destinats a lloguer social. La trobada s’ha dut a terme a la localitat de Rubí, dins de l’Arc Metropolità de Barcelona.

Tanmateix, Ballart ha aprofitat l’avinentesa per citar-se de tu a tu amb la ministra i traslladar-li la “preocupació davant l’endarreriment del calendari previst en l’execució de la futur estació de Rodalies”. Una preocupació que també s’ha fet palesa en el ple municipal d’aquest mes de setembre, celebrat aquest mateix dia 30, en què per unanimitat de tots els grups municipals presents a l’Ajuntament s’ha aprovat una moció per instar al govern espanyol a complir els acords anunciat l’any 2020, per part de l’aleshores ministre Jose Luis Ábalos.

Ábalos va prometre l’estació pel 2025

En aquella ocasió, el responsable espanyol va afirmar que la construcció i entrada en servei de la nova infraestructura de Terrassa es produiria durant l’any 2025. Per a l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, “les informacions que ens arribaven eren una mica decepcionants, ja que aquesta estació de rodalies és un projecte clau per a la mobilitat de la ciutat i ha de donar servei a una part important de la ciutadania de Terrassa”. Per això, afegeix, “amb la ministra hem parlat d’activar la comissió de seguiment del projecte i poder conèixer en tot moment l’evolució del calendari i si es compliran els compromisos anunciats”.

I és que no ha estat fins al 20 d’abril de 2022 que el ministeri ha dut a terme el desenvolupament de les actuacions de planificació. Així, s’ha anunciat l’adjudicació del contracte a una empresa consultora per la redacció de l’estudi informatiu, juntament amb 3 més del pla, per un import total conjunt de 421.685,00 euros (IVA inclòs) i fixant un termini de 24 mesos per a finalitzar-los. Tot plegat fa pensar que no s’arribarà pas a temps de tenir-la enllestida pel 2025.

Una estació prevista des del 2003

La construcció de la nova estació de rodalies de Can Boada-La Maurina, l’anomenada «Estació Terrassa Oest» és una de les prioritats de l’actual programa de Govern, i prevista en el POUM vigent de l’any 2003, en la confluència entre la ronda de Ponent, el passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming. L’entrada en funcionament d’aquesta estació donaria servei amb transport públic a una part molt significativa de la ciutat, als barris de La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell, així com als nous sectors urbanitzables residencials de Can Marcet i Les Aimerigues.

A més, està previst que es converteixi en una estació tècnica terminal per als trens amb capçalera a Terrassa, la qual cosa alliberaria vies existents a l’estació de Terrassa Nord, força sobresaturades, propiciant una millora de la freqüència de trànsit de la línia R4 Barcelona Terrassa-Manresa.

Els estudis municipals preveuen que la nova estació incrementaria en 16.860 persones el nombre de persones (de 162.533 persones a 179.393) amb una estació ferroviària a menys de 1.000 metres. A més, tenint en compte el procés de creixement poblacional de la ciutat, en 10 o 15 anys el nombre de persones que en faria ús podria passar de 1.789 a 5.045 viatgers i viatgeres diaris.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa