MónTerrassa
Estació de Rodalies Terrassa Oest, i Torrebonica, i Parc Audiovisual
  • CA

Tard, però sembla que finalment l’estació de Rodalies Terrassa Oest es construirà. Un dia o altre. No és ben bé el IV Cinturó, les obres de la Seu a la nostra ciutat. Tot i que començava a tenir-hi certes similituds. Que ens cal és una evidència. En una ciutat on es fa difícil circular en vehicle privat, pel dibuix urbanístic i per un parc automobilístic que depassa l’oferta de vies, carrers i avingudes, s’ha d’apostar pel transport públic. No en tinc cap dubte. I Terrassa Oest ajudarà, en convertir la línia de Renfe al seu pas per Terrassa en un petit metro d’esquerra a dreta, de Llevant a Ponent, de La Maurina-Can Boada, a Les Arenes.

Ara bé, si demanem al ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que ens acabi d’una vegada per totes l’estació, reclamen fins al final, sense defallir el que, a parer meu, seria un salt de qualitat important en la mobilitat en transport públic, millorar i reobrir la històrica estació de Torrebonica. Fa anys que ho tinc al pap. I continuo creient que seria un avanç espectacular. I pel que fa a les freqüències, no tindrien per què aturar-se tots els convoys. Alguns, un cada hora, per exemple. I per quina raó tornar a posar en marxa el que es coneixia com el Apeadero de Torrebonica, el baixador? Per accedir als espais naturals. Doncs és una opció. Tanmateix, la idea és facilitar l’accés a l’Hospital de Terrassa. Ara només s’hi arriba en vehicle privat o en bus, una situació que contribueix a col·lapsar la N-150 i una opció poc sostenible.

El baixador de Torrebonica ens obre un camí a l’Hospital. A partit d’aquí, pensem en el mitjà que volguem: a peu, en bicicleta -podria have-hi un servei de préstec o de lloguer-, en minibus llançadora… I si se’m permet una “boutade, en tramvia”. Tot amb un passeig cívic entre el tren i les instal·lacions sanitàries.

Un apunt més sobre el tren i Terrassa. Volem un Parc Audiovisual potent? Segur que sí. Doncs posem-nos ja a reclamar a la Generalitat que perllongui els Ferrocarrils des de Can Roca fins a l’antic Hospital del Tòrax. Tenim un espai potent? Si ens ho creiem s’ha de potenciar. I facilitar-hi l’arribada.

Recordar que l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha traslladat en persona al govern de l’Estat la urgència de construir l’estació Terrassa Oest al més aviat possible. Ha aprofitat l’avinentesa traslladar-li la preocupació davant l’endarreriment del calendari previst en l’execució de la futura estació. Una preocupació que també s’ha fet palesa en el ple de setembre, en què per unanimitat s’ha aprovat una moció per instar al govern espanyol a complir els acords anunciat l’any 2020, per part de l’aleshores ministre Jose Luis Ábalos, que va afirmar que la construcció i entrada en servei de la nova infraestructura de Terrassa es produiria durant l’any 2025.

La construcció de la nova estació de rodalies de Can Boada-La Maurina, està prevista en el POUM vigent de l’any 2003, en la confluència entre la ronda de Ponent, el passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming. Donaria servei a La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell, així com als nous sectors urbanitzables residencials de Can Marcet i Les Aimerigues.

Està previst que es converteixi en una estació terminal per als trens amb capçalera a Terrassa, la qual cosa alliberaria vies existents a Terrassa Nord, força sobresaturades, propiciant una millora de la freqüència de trànsit de la línia R4 Barcelona Terrassa-Manresa.

Els estudis municipals preveuen que la nova estació incrementaria en 16.860 persones el nombre de persones (de 162.533 persones a 179.393) amb una estació ferroviària a menys de 1.000 metres. A més, tenint en compte el procés de creixement poblacional de la ciutat, en 10 o 15 anys el nombre de persones que en faria ús podria passar de 1.789 a 5.045 viatgers i viatgeres diaris.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa