Adif preveu restablir la circulació de trens de mercaderies al túnel de Rubí a partir de la nit del 28 d’abril. A partir d’aquest moment, els combois tornaran a circular per aquest punt estratègic per al transport de béns per ferrocarril cap a França.
D’aquesta manera, es dona per finalitzada la primera part de l’actuació de reforç, estabilització i millora de la infraestructura del túnel que s’han allargat set setmanes. La circulació es farà amb via única entre Castellbisbal i Rubí-Can Vallhonrat durant 12 hores al dia, de dimecres a diumenge i durant 21 hores els dilluns i dimarts. Aquesta planificació estarà vigent almenys un mes fins a completar les obres i que es pugui restablir la circulació en doble via.
Adif ha detallat en un comunicat que aquestes previsions de circulació “atenen a la necessitat de prioritzar la reobertura de la circulació per als serveis de mercaderies, donada la seva importància pel desenvolupament econòmic del territori”. Així mateix, expliquen que l’empresa pública encarregada del manteniment de la via continua treballant “amb l’objectiu de posar la infraestructura a disposició del titular del servei per al trànsit de passatgers en les properes setmanes”.
Les operacions de reforç interior de l’estructura del túnel de Rubí es van iniciar a finals del mes de gener. Els treballs han consistit en la implementació de peces metàl·liques -encavallades-, que s’ancoren a la base de la solera per servir com a armadura per a l’estructura resistent de l’anell de formigó. Les actuacions s’han centrat en 123 metres dels 900 que té. Inicialment, les obres es van compatibilitzar amb la circulació de trens de mercaderies i de serveis de la línia R8, però això implicava “rendiments de feina menors als desitjables i l’ampliació dels terminis d’execució”, argumenten des d’Adif. Tot i això, expliquen que les obres d’estabilització restants es podran compatibilitzar amb la circulació de trens de mercaderies en diferents finestres.
