Nou col·lapse a l’AP-7. Aquesta vegada ha estat per una col·lisió entre dos camions a l’AP-7 a Castellbisbal. Aquesta topada ha provocat que s’hagi hagut de tancar un dels carrils en sentit sud cap a Tarragona i ha generat grans nivells de retencions a l’autopista. En aquest sentit, des de Trànsit avisen que hi ha entre 6 i 7 quilòmetres de retencions des del Papiol. A més, l’incident afecta de retruc amb aturades a l’enllaç de la B-23 i l’AP-7 al Papiol direcció Martorell.
El Servei Català de Trànsit ha emès l’avís de retencions a l’AP-7 a Castellbisbal a les 13:00 hores explicant que es tractava d’un accident. A les 13:30 ha avisat que les retencions han estat causades per una topada entre dos camions a l’altura del municipi castellbisbalenc. Per la seva banda, uns minuts més tard, la D.G.T ha informat de retencions de nivell vermell a l’AP-7 entre els quilòmetres 168 i 162.
Així doncs, l’autopista amb connexió a Castellbisbal s’ha convertit amb una de les vies més perilloses de Catalunya. Quasi cada dia es produeixen retencions i els accidents de trànsit són molt comuns entre els usuaris d’aquest tram.
L’AP-7, la via interurbana amb més morts del 2023
El Servei Català de Trànsit va publicar fa uns dies l’informe sobre l’Anàlisi de la sinistralitat viària 2023 a Catalunya. Segons les dades d’aquest document, l’AP-7 va ser la via amb més morts per accident en zona interurbana del 2023 amb 15 víctimes. La segona via amb més mortalitat seria l’N-II amb 8 morts i la tercera la A-2 amb 7.
Tot i la gran diferència de víctimes mortals entre l’AP-7 i les altres vies, des de Trànsit destaquen que el 2023 a la demarcació de Barcelona hi va haver un important descens en el nombre de morts. En total, s’han passat de les 80 víctimes mortals el 2019 a 61 el 2023, el que suposa una reducció del 24%. En el cas de l’autopista amb connexió a Castellbisbal, aquesta també ha experimentat un descens de la mortalitat respecte a l’any anterior. El 2022 van morir 24 persones a l’AP-7, 9 més que el 2023.