MónCastellbisbal
La Síndica atén cinc consultes durant la seva visita a Castellbisbal

Aquest passat dilluns, 20 d’octubre, l’equip de la Síndica de Greuges de Catalunya va oferir un servei d’atenció telemàtica per atendre les demandes de la població de Castellbisbal. En total, es van atendre cinc consultes per telèfon o videotrucada que, segons les dades recollides per l’equip de la Síndica de Greuges i donades a conèixer per l’Ajuntament de Castellbisbal en un comunicat, estaven relacionades amb temes de consum i salut.

“Seguint el procediment habitual, ara l’equip de la Síndica de Greuges farà els tràmits necessaris per aclarir els fets que se li han exposat i poder resoldre o obtenir aclariments de les incidències presentades”, expliquen des del Consistori.

La darrera visita de l’oficia de la Síndica de Greuges de Catalunya a Castellbisbal va ser el passat 27 de març. Segons expliquen des de l’Ajuntament de Castellbisbal, la presència de l’equip de la Síndica de Greuges a Castellbisbal forma part del conveni que la institució té signat amb l’organisme local amb l’objectiu “d’incrementar les garanties i els drets de la ciutadania”. És per aquest motiu que l’equip del defensor de les persones visita, de manera periòdica, el municipi i recull les preguntes i queixes que la població li comunica.

Quina és la funció de la Síndica de Greuges?

Segons s’explica a la web oficial de la Síndica de Greuges, aquesta institució té la funció “d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions”.

A més, l’equip del defensor del poble també vetlla pel bon funcionament de l’Administració de la Generalitat i de les entitats locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. En aquest sentit, la institució es presenta com “políticament independent, ja que no depèn de cap govern i actua amb objectivitat, llibertat de criteri i independència”.

Comparteix

Icona de pantalla completa