Adif ha reobert a la circulació ferroviària de viatgers i mercaderies aquest dissabte el túnel de Castellbisbal, un cop acabades les actuacions per adaptar-lo a l’ample estàndard. D’aquesta forma, “s’avança en el desenvolupament del tram Castellbisbal-Martorell, conegut com “la porta del Mediterrani” clau per al desenvolupament del Corredor Mediterrani”, ha informat Adif a les xarxes socials.
En aquesta fase, s’ha realitzat el desmuntatge de totes les instal·lacions (via, catenària i altres), s’ha sanejat el túnel i s’han instal·lat 518.400 quilos de carril. Les actuacions que es fan en aquest tram permetran enllaçar en ample estàndard la infraestructura entre el nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, així com amb altres actuacions en marxa, tal com informa ACN.


Se circularà per una de les dues vies pel túnel fins que es completi la següent fase
La següent fase inclou l’ampliació en 29 metres de la secció d’una de les obertures del viaducte ferroviari sobre el riu Llobregat, situat a la sortida de l’estació de Martorell, que permetrà la circulació en triple via, tant al túnel de Castellbisbal com al ramal de Costablanca. Fins que aquesta actuació es completi a la primavera, se circularà per una de les dues vies pel túnel de Castellbisbal, així com al trajecte entre Castellbisbal i Martorell.

🔴 Reabrimos al tráfico ferroviario el túnel de Castellbisbal, una vez completada la primera fase de la adaptación a ancho estándar.
— Adif (@Adif_es) February 3, 2024
👉 Avanza así el desarrollo del tramo Castellbisbal-Martorell, conocido como La Puerta a Europa, clave para el #CorredorMediterráneo. pic.twitter.com/HIoDBvFY3E
🚧👷♀️ Seguimos trabajando en este tramo, que contará con tres vías e incrementará así la capacidad operativa en uno de los nodos ferroviarios más complejos de nuestro país.
— Adif (@Adif_es) February 3, 2024
📎 https://t.co/FFzhAHO5Rk pic.twitter.com/xYPLn7Ki4U