MónCastellbisbal
La població del Vallès Occidental fa 4,3 desplaçaments en dia feiner

Segons dades de l’Enquesta de mobilitat en dia feiner (EMEF), l’any 2022 la població del Vallès Occidental va realitzar més de 3 milions de desplaçaments en dia feiner. Aquesta xifra supera en gairebé 300 mil els desplaçaments registrats l’any 2021 i se situa en nivells similars als de prepandèmia.

Aquests 3 milions de moviments equivalen a 4,25 desplaçaments un valor superior al dels anys 2020 i 2021 (ambdós amb 4 desplaçaments per persona) però inferior al de l’any 2019 (4,4). Cal tenir en compte que aquestes dades són la mitjana de desplaçaments diaris si no es tenen en compte les persones que no van sortir de casa el dia de l’enquesta.

Tot i l’augment de desplaçaments respecte els últims dos anys, la mitjana de la comarca és inferior a la del conjunt del Sistema de Mobilitat Metropolitana de Barcelona (4,31), així com a la d’altres comarques de l’entorn com ara el Barcelonès (4,26), Baix Llobregat (4,28), Vallès Oriental (4,40) i Maresme (4,57).

Pel que fa a la raó d’aquests desplaçaments, els motius personals són els majoritaris (40,1%), sense tenir en compte les tornades a
casa o a l’allotjament (42,6%). En canvi, la mobilitat per raó de treball o d’estiu va representar el 17,3% dels desplaçaments. En aquest cas, destaquen les diferències de gènere, ja que el pes d’aquests desplaçaments en el col·lectiu masculí (17,1%) és més elevat que en el femení (12,9%).

El Vallès Occidental, un territori més emissor que receptor

Segons l’enquesta, si tenim en compte tots els desplaçaments amb destinació o origen el Vallès Occidental, no només de les persones residents a la comarca, observem que tres quartes parts dels desplaçaments es realitzen dins de la comarca (76,1%), el que representa més de 2 milions i mig de moviments en un dia feiner.

Pel que fa a les comarques properes, el Barcelonès és la comarca amb un major nombre de desplaçaments amb el Vallès Occidental, representant el 12,5% del total, és a dir, més de 422 mil de moviments. A continuació vindria el Vallès Oriental, amb un 4,4% i 148 mil desplaçaments, i el Baix Llobregat, amb un 4% i 133 mil desplaçaments.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa