MónCastellbisbal
“És el pa de cada dia”: l’opinió dels usuaris sobre els talls a l’R4 i l’R8

A principis d’aquesta setmana Adif va posar en marxa les obres a les línies R4 i R8 de Rodalies per adequar l’ample de via a un internacional. Aquests treballs han obligat a tallar el servei entre Castellbisbal i Molins de Rei fins a l’11 de setembre. Molts han estat els usuaris que es van mostrar molt descontents amb la situació i que s’han queixat dels constants problemes i talls que es produeixen en aquestes dues línies.

“Ara que s’havia normalitzat la situació després del robatori de coure ens tallen el servei per obres”, es lamentava Francisco en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) des de Castellbisbal. En aquest sentit, des de l’ACN destaquen que, tot i que molts viatgers no tenien constància dels nous talls, les estacions van disposar d’un equip d’informadors que van dirigir els usuaris als autobusos que Renfe ha habilitat per substituir el servei. Així mateix, també destaquen que la majoria dels usuaris van valorar positivament l’agilitat del servei de busos.

Més de 400 trajectes diaris en autobús per garantir la mobilitat dels viatgers

Davant d’aquest tall de la via durant uns dos mesos i mig, Renfe va anunciar que oferiria una alternativa per carretera. Durant el període d’obres s’habilitaran uns 400 trajectes diaris en autobús per a garantir la mobilitat dels viatgers de l’R4 i R8. Així doncs, la companyia ha programat un pla alternatiu de transport amb 25 autobusos i 20.000 places al dia entre Martorell Central/Castellbisbal i Molins de Rei per a la línia R4, com també entre Martorell Central i Rubí Can Vallhonrat per a l’R8.

En aquest sentit, els usuaris van lamentar en declaracions a l’ACN que aquesta nova alteració fa que arribar a la seva destinació sigui “una aventura”. La Nicole, usuària habitual de l’R8, destacava a l’agència de notícies que sap quan surt de casa, però mai quan arribarà a Granollers, on viu la seva mare. “Jo que faig viatges llargs, en un lloc o altre sempre hi ha alguna cosa i s’han de fer mil voltes per arribar”, assenyalava. En una situació semblant es va trobar l’Andrés, que per anar a la UAB des de Castellbisbal es va trobar que el servei estava interromput. Des de l’ACN expliquen que, en el seu cas, es va haver d’esperar una hora a què sortís l’autobús i “carregar-se de paciència” per arribar a la universitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa