MónCastellbisbal
Óscar Puente expressa la seva “total empatia” amb els usuaris de l’R4

El ministre de Transports i Sostenibilitat, Óscar Puente, ha parlant en una conferència al Cecle d’Infraestructures sobre les continues afectacions i talls que els treballs al Corredor Mediterrani comporten a la R4 des de fa quatre anys. En aquest sentit, Óscar Puente s’ha dirigit als usuaris habituals d’aquest servei i ha volgut expressar la seva “total empatia” i els ha demanat  “una mica més de paciència”.

“Quan culminin aquestes obres i el soterrament de Sant Feliu notaran la indiscutible millora que suposa tenir una infraestructura 100% renovada”, ha assegurat Puente. Sobre aquesta alteracions del servei de la R4 el ministre del govern espanyol ha conclòs assegurant que “les molèsties, encara que prolongades en el temps, son conjunturals, però els beneficis són definitius”.

La triple via del tram Castellbisbal/Martorell entrarà en funcionament aquest estiu

El ministre de Transports també ha fet referencia al tram Castellbisbal/Martorell del Corredor Mediterrani. Segons ha explicat, a partir d’aquest estiu es posarà en marxa aquesta triple via en una operació que ha qualificat com “una de les més complexes dels últims 50 anys a Espanya”. L’obertura d’aquest tram permetrà que els trens de mercaderies viatgin des de la Seat fina a França en un ample de via estàndard.

Sobre la situació de les obres del Corredor Mediterrani, Puente ha afirmat que està “en plena ebullició” i diu que “difícilment es podrien fer a major velocitat”. De la mateixa manera, el ministre també ha reivindicat el suport econòmic del govern per a aquesta infraestructura. “En totes les comunitats per on discorre hi ha obres en marxa”, ha destacat el ministre. Així doncs, ha explicat que des del 2018 s’han licitat 6.600 milions d’euros per al Corredor Mediterrani i destaca que “ja és una realitat fins a Barcelona”.

Durant la seva intervenció Óscar Puente també ha defensat que Catalunya és el territori on l’estat espanyol va executar més inversions en infraestructures, amb 940 milions el 2023, i ha subratllat que “no hi ha cap predilecció estranya per Madrid”. D’aquesta manera, el ministre de transport també ha rebutjat les comparacions entre territoris perquè assegura que “ni les necessitats són les mateixes ni les xarxes de transport són equivalents”. “Són comparacions tramposes”, ha afegit el ministre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa