A partir d’aquest dilluns, dia 30 de setembre, l’Ajuntament de Castellbisbal ampliarà els horaris d’atenció al públic de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situada a l’edifici principal de l’Ajuntament, i de l’Arxiu Municipal.
En concret, l’Oficina d’Atenció Ciutadana estarà oberta tots els dies laborables, de dilluns a divendres, en horari de matí de 8:30 a 14:00 hores, i els dilluns en horari de tarda de 16:00 a 19:00 hores, excepte els mesos de juliol i agost i durant el període nadalenc. En les diverses franges horàries es podran fer consultes i tràmits presencials sense necessitat de sol·licitar hora concertada, facilitant d’aquesta forma que tothom pugui fer una consulta telefònica o presencial o un tràmit administratiu sense haver de sol·licitar cita.
En el cas de l’Arxiu Municipal, es podran fer les consultes de documentació en horari de matí els dies laborables. A més, com a novetat, els dilluns en horari de tarda de 16:00 a 19:00 hores, també exceptuant els mesos de juliol i agost i el període nadalenc. Des del Consistori destaquen que, per poder fer la consulta de documents de l’Arxiu, serà necessari fer la sol·licitud prèviament per tal que l’Arxiu prepari la documentació sol·licitada i es tingui disponible sense esperes el dia i hora que s’acordarà per la seva consulta un cop rebuda la sol·licitud.
Sobre aquesta mesura, el regidor d’Innovació i Transformació digital, Jordi Piera, ha destacat que “l’equip de govern fa una aposta per apropar els serveis municipals a la ciutadania i per garantir que tothom pugui relacionar-se amb l’Ajuntament independentment d’on visqui i dels seus horaris de treball”.
Hores de l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Can Santeugini i Can Margarit
A més de la seu a l’Ajuntament, l’Oficina d’Atenció Ciutadana està estesa al territori amb dues seus més a Can Santeugini i de Can Margarit, especialitzat per tràmits de Serveis Socials. En el cas de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Can Santeugini, aquesta obre tots els dimarts, de 9.00 a 12:00 hores i dona servei als nuclis de Can Santeugini, Costablanca, Ca n’Oliveró, Colònia del Carme i Can Nicolau de Dalt, oferint els mateixos serveis que l’OAC de l’Ajuntament, a més d’una atenció especialitzada amb AICSA per tràmits vinculats amb el subministrament d’aigua.
A més, cal recordar la possibilitat de realitzar la majoria de tràmits a distància sense limitacions de dies i hores a través del web www.castellbisbal.cat/tramits. Així mateix, l’Arxiu Municipal també té un portal (www.castellbisbal.cat/arxiu) que ofereix un ampli ventall de recursos adreçats a la ciutadania en general i a historiadors.