MónCastellbisbal
La nova licitació del servei de busos podria engegar a principis del 2025

Durant el passat ple municipal ordinari de l’Ajuntament de Castellbisbal, celebrat dilluns dia 27 de maig, un dels temes que es va tractar va ser la situació actual del transport públic a la població. En aquest sentit, l’alcaldessa de Castellbisbal, M. Dolors Conde, va assegurar que des del consistori “no estem gens contents amb el servei d’autobusos i la població tampoc ho està”. “La situació del transport és econòmicament bastant insostenible i en servei també ho és”, va destacar.

L’alcaldessa també va parlar sobre la nova licitació del transport públic que hauria d’arribar al municipi. En aquest sentit, M. Dolors Conde va explicar que el nou servei d’autobusos hauria d’entrar en funcionament a principis del 2025. “Us repeteixo el que m’han dit. A finals de desembre estarà la licitació feta i servei estarà en marxa el primer trimestre del 2025”, va subratllar Conde. Sobre aquesta nova licitació, l’alcaldessa de Castellbisbal assegura que “tindrà unes millores importantíssimes i es notarà”, però explica que mentre no entri en vigor “nosaltres continuarem treballant per veure si podem trobar una solució per minimitzar l’impacte en aquest sector de la població que no tenen aquest servei”.

La nova licitació d’autobusos també implicarà un nou recorregut

L’entrada en vigor de la nova licitació del servei d’autobusos a Castellbisbal també implicarà la creació d’un nou recorregut pel municipi. En aquest sentit, Jordi Piera, regidor de Transport Públic de Castellbisbal, va explicar durant el ple que “hem estat treballant amb l’AMB per definir un recorregut que doni resposta, no només a les demandes històriques, sinó que solucioni aquest nou escenari”. Així doncs, explica que, en aquest nou recorregut, “la parada del carrer estació es reubicarà al carrer Olivar amb Jacint Verdaguer i la parada Avinguda Molins de Rei baixarà uns metres fins a trobar el carrer Jacint Verdaguer”.

Així doncs, Piera també va destacar que amb la nova licitació implicarà un augment de la freqüència i hi haurà dos autobusos en hora punta. A més, el regidor també va explicar que es passarà d’un recorregut circular a un de lineal. “Podràs pujar aquí a l’Ajuntament i baixa a Jacint Verdaguer o a l’inrevés, sense haver d’anar a l’estació”, va exemplificar Jordi Piera.

El regidor Jordi Piera durant el ple municipal del mes de maig / Ajuntament de Castellbisbal

Sobre l’eliminació de les parades al carrer Pi i Maragall després de les obres de pacificació, una decisió que no ha agradat a alguns veïns, el regidor de Castellbisbal assegura que “les recomanacions tècniques i la coherència ens van portar a suprimir aquest tram del recorregut del bus urbà”. “No té cap sentit pacificar i alhora passat setanta autobusos de gran tonatge per un espai on els vianants tenen prioritat”, va remarcar Piera. En aquest sentit, M. Dolors Conde va destacar que “en les reunions amb els veïns abans d’iniciar les obres al mes de juliol, ja es va comentar que no passaria l’autobús” i va assegurar que “hem mirat si pot continuar passant l’autobús, però no és viable”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa