El Consell de Ministres d’aquest dimarts ha donat llum verda a les obres de tractament i millora del túnel ferroviari de Rubí. El valor estimat del contracte, autoritzat a través d’Adif, és de 19,2 milions d’euros. Aquest túnel, que fa 914 metres, forma part de la línia Mollet-Castellbisbal de l’R8 de Rodalies, però també l’utilitzen trens de mercaderies del Corredor Mediterrani i els tràfics del Port de Barcelona.
La intervenció, ressalta l’executiu espanyol, és “garantir l’estabilitat i robustesa de l’estructura per allargar-ne la vida útil”. Així doncs, els treballs consistiran en la construcció d’una anella de reforç interior i es repararan diversos desperfectes. L’assistència tècnica per controlar les obres té un pressupost addicional d’1,6 milions. El govern espanyol indica que les obres implicaran talls del trànsit ferroviari, els quals es faran en horari nocturn.
Castellbisbal i 7 municipis demanen doblar la freqüència de trens de l’R8
A finals dels mes de juny, les alcaldies de Castellbisbal Granollers, Montmeló, Mollet del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Sant Cugat, Rubí i Martorell van adreçar una carta conjunta a la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, per demanar un augment de la freqüència dels trens de l’R8, que actualment passen cada hora. Els ajuntaments volen que es dobli la freqüència i els trens passin cada 30 minuts. L’objectiu, explicaven, és que es pugui convertir “en un veritable servei públic de transport ferroviari adaptat a les necessitats de la ciutadania”. En aquest sentit, des dels consistoris també recorden que ja la Generalitat de Catalunya va prometre aquesta millora de freqüències el 2022, però això encara no s’ha produït.