MónCastellbisbal
La Línia Llobregat-Anoia va arribar als 26 milions de viatgers el 2023

La línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Llobregat-Anoia va registrar un total de 25,9 milions de passatges durant l’any 2023. Aquestes són les dades que la companyia ha publicat sobre la demanda del transport de l’any passat. Així doncs, la línia que inclou l’estació Martorell Vila-Castellbisbal va superar en un 18,4% el nombre de viatgers del 2022 i se situa un 5% per sobre la demanada del 2019.

Pel que fa a la línia Barcelona-Vallès, aquesta va sumar 64,8 milions de passatgers, el que suposa un 13,7% més que el 2022 i una recuperació del 97,9% en comparació al 2019. Amb la suma d’ambdues línies es van assolir 90,8 milions de passatgers. En aquest sentit, des de FGC destaquen que durant el 2023 es va recuperar el 99,8% de la demanda respecte al 2019 i, per tant, els ferrocarrils tornen a gaudir de xifres mots semblants a les de prepandèmia.

Pel que fa a la demanda dels municipis de la línia Llobregat-Anoia, en algunes estacions s’ha detectat un increment superior a la mitjana. És el cas de l’Hospitalet de Llobregat (19,8%), Sant Vicenç dels Horts (21,8%), Martorell (28%), Abrera (27%), Monistrol de Montserrat (33,5%), Piera (26,2%), Capellades (41,3%) Vilanova del Camí (40,7%) i Igualada (25,7%).

Una puntuació de notable en la satisfacció del client

Ferrocarrils de la Generalitat també ha fet públic l’Índex de Satisfacció del Client, un informe elaborat per FGC a partir de 1.100 enquestes directes a usuaris. Segons aquest, els viatgers van puntuar amb un 79 sobre 100 la qualitat del servei al llarg de l’any passat.

Pel que fa a l’Índex de Puntualitat de Ferrocarrils, aquest també ha crescut respecte al 2022, situant-se per sobre del 99% en totes les línies. En el cas concret de la línia Llobregat-Anoia, la puntualitat ha estat del 99,4%. Cal destacar que aquest índex considera el retard d’un tren a partir dels 3 minuts.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa