MónCastellbisbal
Instal·len noves tanques contra el vandalisme a la línia Llobregat-Anoia

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat aquest desembre els treballs d’instal·lació de noves tanques antivandàliques en una cinquantena de trams de via de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia. L’actuació, que comptava amb un pressupost de 728.000 euros, tenia com a objectiu prevenir accions vandàliques en aquests punts i reforçar la seguretat del trànsit ferroviari d’aquestes dues línies.

Fins ara, les Línies Metropolitanes de Ferrocarrils ja tenien tancaments laterals a la gran majoria de trams, especialment en zones urbanes i a l’entorn d’estacions. Tot i això, des de FGC van identificar una cinquantena de trams i passos superiors on es va considerar “necessari reforçar-hi el sistema de protecció”, expliquen. En concret, recalquen que s’ha actuat en aquells indrets on les tanques “no tenien l’alçada adequada” o que “no disposaven de tancaments de separació”, així com en aquells llocs on estaven malmeses a causa d’accions vandàliques.

Actuacions a diversos municipis del Vallès Occidental i a Barcelona

D’aquesta manera, Ferrocarrils ha dut a terme actuacions a diversos punts del traçat ferroviari. En el cas de la línia Llobregat-Anoia, s’ha actuat en municipis del Baix Llobregat, l’Anoia i el Bages. Segons expliquen, la majoria de treballs s’han dut a terme en franja nocturna, per no alterar el servei ferroviari, però en alguns casos s’han pogut fer de dia, ja que “no causaven afectació a la circulació”.

La meitat de les actuacions ha consistit en la instal·lació de noves tanques paral·leles a les vies, mentre que la resta de nous tancaments s’han instal·lat en passos superiors. En funció de l’entorn de cada ubicació, també s’han instal·lat malles electrosoldades o reixats d’entramat d’acer, entre d’altres tipologies de materials, amb una alçada total d’entre 2 i 3 metres. En el cas d’instal·lació sobre murs existents, ampits o baranes, les alçades dels sistemes de tancament han estat les adequades per aconseguir l’esmentada altura.

En aquest sentit, Carles Ruiz Novella, president de Ferrocarrils, destaca que “no ha estat només una actuació de manteniment”, sinó que “hem anat un pas més enllà per evitar tant com ens sigui possible que es produeixin accions vandàliques a les vies, com ara llançaments d’objectes”. “Afortunadament, aquest tipus de conductes fins ara ja eren poc habituals a les nostres línies. Però, amb aquesta actuació, ens anticipem i reforcem encara més la seguretat del trànsit ferroviari”, conclou Ruiz.

Comparteix

Icona de pantalla completa