L’escola Bressol Municipal La Caseta de Castellbisbal s’ha reunit amb la Comissió Mediambiental, òrgan integrat per les escoles de la Xarxa d’Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, per tal de minimitzar el desaprofitament de l’aigua i mitigar l’emergència per sequera declarada a inicis de febrer a gran part del territori català. Des de La Caseta destaquen que el seu objectiu és “contribuir a pal·liar els efectes de la sequera i a sensibilitzar a la comunitat educativa en el respecte i la cura del medi ambient”.
En un comunicat publicat per Cavall de Cartró, empresa gestora de l’escola Bressol de Castellbisbal, expliquen que són conscients que “l’educació representa la base del desenvolupament sostenible”. D’aquesta manera, expliquen que la Comissió ha plantejat múltiples mesures per tal de reduir el malbaratament de l’aigua a les escoles i, a més, “donar visibilitat a la necessitat de garantir l’abastament d’aigua potable i de reduir-ne el consum no essencial”.
Davant d’aquesta situació, Montse Sagués, Tècnica de Qualitat i Medi ambient de Cavall de Cartró, assegura que “les escoles bressol han de prendre consciència de la importància de l’estalvi i l’ús responsable de l’aigua”. A més, també destaca que aquest és un pas clau “tant per a la seva pròpia activitat com per a l’educació ambiental de tota la comunitat educativa: infants, famílies, personal docent i no docent”.
Propostes de la Comissió Mediambiental per reduir l’ús d’aigua a les escoles
En el comunicat, Cavall de Cartró inclou algunes de les propostes sorgides de la reunió amb la Comissió Mediambiental, de la qual l’Escola Bressol Municipal La Caseta en forma part. Algunes d’aquestes propostes són les següents:
- Instal·lar dispositius d’estalvi a les aixetes, dutxes i vàters, com ara reductors de cabal i airejadors.
- Posar brides a les aixetes a pressió per reduir l’estona de raig.
- Aprofitar l’aigua sobrant dels gots i gerres.
- Instal·lar mecanismes de recollida d’aigua de pluja.
- Optimitzar el rentat de la roba, la vaixella i els estris de cuina, utilitzant rentadores i rentavaixelles plenes i evitant deixar l’aixeta oberta.
- Plantar espècies autòctones i resistents a la sequera.
- Fomentar la recollida i l’aprofitament de l’aigua de pluja i de condensació per a usos no potables, com ara el reg.
- Informar i comunicar a la resta de la comunitat educativa de les accions realitzades i els beneficis obtinguts, així com realitzar recomanacions i sensibilitzar en bones pràctiques per a seguir estalviant i cuidant l’aigua i el medi ambient.