A partir del pròxim dilluns, 15 de juliol, els autobusos tornaran a circular pel carrer Pi i Maragall. A més, la parada del transport públic d’aquest carrer i del carrer Estació tornaran a estar operatives després que es veiessin afectades per les obres de pacificació. Aquesta decisió és un canvi de rumb del què inicialment es tenia previst.
En un principi el govern local va anunciar que es reubicarien les parades i es buscaria un nou trajecte per l’autobús, però finalment s’ha decidit mantenir el servei de transport públic tal com estava abans de les obres. En aquest sentit, l’alcaldessa de Castellbisbal, M. Dolors Conde explica que “després d’analitzar detingudament totes les opcions i d’escoltar a la població afectada, hem acordat no traslladar les parades de lloc i mantenir el recorregut dels autobusos pel carrer de Pi i Margall”.
Així mateix, Conde reconeix que “reubicar les parades d’autobús i modificar el recorregut suposaria un cost anual per l’Ajuntament d’uns 200.000 euros” i assenyala que, malgrat estudiar totes les propostes plantejades pels serveis tècnics, “cap d’elles donava resposta a la necessitat de disposar d’una xarxa local de transport públic propera i accessible”. “Per això hem decidit que a data d’avui no es farà cap modificació”, explica.
Una prova pilot per comprovar la convivència entre l’autobús i la zona pacificada
Segons l’alcaldessa de Castellbisbal, el que s’iniciarà a partir de dilluns és una prova pilot per “comprovar com conviu una zona pacificada on es dona prioritat als vianants amb el pas constant de l’autobús”. Per la seva banda, Jordi Piera, regidor d’Urbanisme de Castellbisbal, alerta que a partir d’ara es poden arribar a fer més d’una setantena de viatges diaris pel carrer Pi i Maragall. “Són molts trajectes per un espai on es vol prioritzar la mobilitat a peu”, assegura i és per aquest motiu que “s’impulsarà una prova pilot per analitzar com conviu el trànsit rodat amb la seguretat dels vianants, alhora que es comprovarà com resisteix el nou paviment el pas continuat dels autobusos”.
A més, com a part d’aquesta prova pilot, l’Ajuntament també té previst engegar un procés participatiu per tal que la població pugui decidir obertament la prioritat d’usos dels carrers pacificats del nucli urbà.