L’Ajuntament de Castellbisbal ha anunciat a les seves xarxes socials que es durà a terme un tractament fitosanitari durant la nit del 25 al 26 de juliol per tal de combatre el tigre del plàtan al nucli urbà.
Durant l’actuació, que serà de deu de la nit a sis del matí, es recomana tancar les finestres dels habitatges del nucli urbà, ja que les matèries actives que s’utilitzaran, Decis Protech i Deltametrina, són potents insecticides.
Mapa del tractament
El tractament es durà a terme a gran part del nucli urbà, a les zones on hi ha plataners -l’arbre que hospeda el tigre del plàtan- amb especial incidència al carrer Major, l’avinguda Antoni Gaudí, l’avinguda de Pau Casals i l’avinguda Molins de Rei.


El tigre del plàtan (Corythucha ciliata)
El tigre del plàtan és un insecte hemípter (ordre d’insectes que es caracteritzen per un aparell bucal xuclador), una espècie invasora provinent dels Estats Units que suposa una plaga forestal que afecta els plataners alimentant-se de la seva sàlvia i deixant les seves fulles descolorides o, fins i tot, provocant la seva defoliació. En aquesta fitxa elaborada per RuralCat -Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya-, es pot consultar tota la informació relativa a aquests insectes; descripció, biologia, símptomes i danys, enemics naturals i mitjans de lluita.
Calendari de tractaments fitosanitaris
Al portal web de l’Ajuntament de Castellbisbal es pot consultar el calendari de tractaments fitosanitaris per estar al dia de totes les actuacions que s’apliquen a l’arbrat i els espais verds del municipi, així com de les zones afectades, els materials utilitzats, la durada dels tractaments i les recomanacions de seguretat per la població. Durant aquest any 2023, ja s’han dut a terme tractaments fitosanitaris de diversa mena, especialment de pulverització d’herbicida, al nucli urbà i les urbanitzacions de Can Costa i Can Campanyà.