Un any més, l’entitat Pallapupas i els supermercats Condis del Vallès Occidental han donat el tret de sortida a la campanya “La ceba que fa riure”, una iniciativa solidària que té l’objectiu d’apropar l’humor a les persones ingressades. Segons l’organització, sovint l’estada a l’hospital està associada a “moments de por, dolor i angoixa”. La tasca de combatre aquestes emocions negatives la porten a terme els Pallapupas, una entitat sense ànim de lucre formada per pallassos d’hospital que treballa per impulsar entorns sanitaris més alegres, amb el teatre i la comèdia com a eines de cura emocionals.
Una de les novetats de l’edició d’enguany és que la campanya s’allarga un dia més, de manera que se celebrarà els dies 9, 10 i 11 de novembre. Durant aquests dies es posaran a la venda 66.000 malles de cebes, a un preu d’1,5 euros. La recaptació final anirà destinada íntegrament als Pallapupas, per tal de continuar convertint l’estada dels pacients en una vivència més agradable i positiva. A més, Condis farà un sorteig amb un lot de productes entre les persones que s’adhereixin a la campanya per mitjà de la compra de les cebes solidàries.
La campanya també comptarà amb més de 200 persones voluntàries que s’encarregaran de difondre la tasca dels pallassos d’hospital als diferents supermercats Condis, així com de posar èmfasi en la importància de la seva feina com a recurs terapèutic fonamental.
La manca de pallassos d’hospitals
En aquest sentit, des de Condis expliquen que, malgrat que els Pallapupas donen servei a aproximadament 60.000 persones hospitalitzades de totes les edats a un total de 14 hospitals catalans, “encara hi ha una gran manca de pallassos d’hospital a la resta de centres de salut del país”.
Angie Rosales, fundadora i directora de Pallapupas, assegura que “les evidències demostren que els pallassos professionals d’hospital tenen un impacte important en la salut. No obstant això, en l’actualitat no tots els centres en disposen. Això suposa una falta d’equitat i que hi hagi persones que no estiguin rebent la millor atenció possible”.