Aquesta setmana s’han iniciat les obres per millorar la senyalització viària a diversos punts del nucli urbà i les urbanitzacions. Segons ha informat l’Ajuntament de Castellbisbal, les actuacions s’allargaran fins al primer trimestre de l’any vinent i tenen l’objectiu de renovar senyals horitzontals que “no tenen prou visibilitat o que estan obsolets”. A més, també s’incorporaran algunes senyalitzacions noves per tal de “facilitar la mobilitat i guanyar en seguretat”.
En aquest sentit, amb aquestes obres se senyalitzaran les entrades i eixos principals dels nuclis residencials i es repintaran passos de vianants, llos de càrrega i descàrrega i línies contínues i discontínues. Aquestes millores també s’aplicaran en alguns estacionaments en semi-bateria i bateria, on s’adequarà l’amplada de les marques, i es renovarà la simbologia de fletxes, senyals d’estops o de girs. També s’esborraran marques que han quedat obsoletes.
Una inversió de 15.000 euros
Sobre aquestes millores de la senyalització a Castellbisbal ha parlat Jordi Piera, regidor d’Urbanisme i Cohesió Territorial. Piera destaca que l’objectiu d’aquesta mesura és “incrementar la seguretat viària al municipi” i també reconeix que “millorant les condicions de la senyalització als carrers preveiem incidir en la reducció dels sinistres de trànsit i disminuir els accidents”.
En total, segons l’Ajuntament de Castellbisbal, aquestes obres de millora suposaran una inversió de 15.000 euros i han estat adjudicades a la cooperativa Taller Àuria SCC.
Obres a la C-243c de Castellbisbal
Aquestes millores de la senyalització viària al municipi si sumen les obres previstes a la carretera C-243c, situada al terme de Castellbisbal, per a la millora de la seguretat viària. En aquest sentit, el Departament de Territori va emetre un comunicat a principis del mes de novembre on s’informava de la licitació de les obres. Tot i això, no es preveu que comencin fins a la primavera de 2024.
Els treballs, que suposaran una inversió d’1 milió d’euros, consistiran en la construcció d’una rotonda per “afavorir la mobilitat i la canalització del trànsit en l’encreuament d’aquesta carretera comarcal, que uneix Terrassa i Martorell, amb els sectors de Can Santeugini est i oest”.