Aquest estiu, Castellbisbal tornarà a disposar de quatre refugis climàtics integrats a la Xarxa Metropolitana de Refugis Climàtics de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Es tracta de la Biblioteca Josep Mateu i Miró, el Casal de la Gent Gran, la plaça de Lluís Companys i el parc de Neus Català. Aquests espais formen part de les mesures previstes per protegir la població durant els episodis de calor intensa.
Enguany, l’Ajuntament també habilitarà altres equipaments municipals com a espais de refugi climàtic, que tot i que no formen part de la Xarxa Metropolitana, “amplien la cobertura territorial i reforcen la xarxa de protecció climàtica de proximitat”. argumenten.
Els refugis climàtics estan pensats especialment perquè les persones vulnerables, com ara persones grans, persones amb malalties cròniques, nadons o persones amb menys recursos, disposin d’un espai on recuperar-se del cansament i de la pressió tèrmica que poden provocar les altes temperatures. “Són espais que proporcionen confort tèrmic, descans i seguretat durant els episodis de calor”, destaquen des de l’Ajuntament.
El Casal de la Gent Gran funciona com a refugi climàtic de dilluns a divendres, de 9.00 a a 18.00 hores. En cas d’onada de calor diürna, l’equipament ampliarà l’horari fins a les 19.00 hores. Per la seva banda, la Biblioteca Josep Mateu i Miró també funciona com a refugi climàtic de dilluns a dijous, de 16.00 a 20.30 hores, i els divendres, de 10.00 a 14.00 hores. Els dissabtes i durant el mes d’agost, l’equipament romandrà tancat.
Quatre espais climatitzats més que poden servir de refugi climàtic
A més d’aquests quatre refugis climàtics, l’Ajuntament també posa a disposició de la ciutadania altres espais climatitzats que poden utilitzar-se com a refugi climàtic, en els quals també hi haurà aigua potable i seients per poder descansar durant una estada breu. Aquest espais són els següents:
- Punt Verd
- De dilluns a divendres, de 10.00 a 13.30 hores i de 16.30 a 20.00 hores.
- Dissabtes, de 10.00 a 13.30 hores.
- Durant el mes d’agost manté el mateix horari de dilluns a divendres i els dissabtes romandrà tancat.
- Museu de la Pagesia
- De dilluns a divendres, de 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.
- Dissabtes, de 10.00 a 14.00 hores.
- Durant el mes d’agost romandrà tancat.
- Espai Jove
- De dilluns a divendres, de 18.00 a 21.00 hores.
- Durant el mes d’agost romandrà tancat.
- Botiga de Festa Major
- El 18 d’agost, de 9.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 21.00 hores.
- Del 19 al 22 d’agost, de 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 21.00 hores.
Per altra banda, una altra mesura complementària durant els episodis d’onada de calor nocturna serà l’obertura de la piscina municipal d’estiu, de forma excepcional i amb accés gratuït, de 21.00 a 23.00 hores.
