MónCastellbisbal
Castellbisbal dona suport a les persones amb malalties minoritàries

Avui, 29 de febrer, se celebra arreu del món el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries. L’objectiu d’aquesta jornada, promoguda per l’Organització Europea de Malalties Minoritàries (EURORDIS), és donar a conèixer les malalties rares i posicionar-les com una prioritat social i sanitària.

En el marc d’aquest dia, durant ple municipal ordinari del passat 26 de febrer, l’Ajuntament de Castellbisbal va aprovar per unanimitat una moció en suport de les persones amb malalties minoritàries i sense diagnòstic. Segons es va explicar durant la sessió, aquesta proposta arriba per part de l’entitat Hipofam, una associació per a la informació i investigació de la hipomagnesèmia familiar, i l’Ajuntament ha decidit aprovar com a moció de suport.

En el document s’explica que les malalties minoritàries són aquelles que tenen una afectació per sota dels cinc casos per cada deu mil habitants, afectant el 7% de la població mundial. “A Catalunya són més de 300.000 persones les afectades per alguna malaltia minoritària. Si seguim aquesta proporció, per estadística a Castellbisbal hi ha al voltant de 900 persones afectades per algun tipus de malaltia poc freqüent”, destaca la moció.

Visibilitzar i donar veu a les persones amb malalties minoritàries

Durant la seva intervenció, Irene Aguilar, regidora de Som-hi Castellbisbal, va destacar la importància de donar suport a les persones que pateixen una malaltia minoritària, ja que moltes vegades no tenen veu. “És un bon dia per recordar la importància de donar visibilitat i suport a aquells que pateixen aquestes malalties i que sovint es troben en l’ombra de la nostra atenció sanitària”. En aquest sentit, la regidora va destacar que l’objectiu d’aquesta moció és “instar a les autoritats sanitàries i institucions pertinents a incrementar els recursos destinats a la investigació de les malalties minoritàries”.

Per la seva banda, Gemma Margarit, regidora de Junts per Castellbisbal, va donar suport a la moció i va assegurar que aquestes malalties “són un repte de la salut pública que requereix una acció urgent i immediata”. A més, també va destacar el paper fonamental de les organitzacions dels afectats. “Les associacions de pacients són el motor del canvi per passar d’un sistema paternalista a un sistema de decisions compartides”, va opinar.

En aquesta mateixa línia, Dolors Conde, alcaldessa de Castellbisbal, va assegurar que com a equip de govern estaven molt “orgullosos” de continuar donant suport, any rere any, a iniciatives com les de Hipofam. “Les administracions locals sovint no tenim recursos per ajudar o pal·liar el que pateixen les famílies de persones amb malalties minoritàries. Tot i això, des de fa molts anys col·laborem amb associacions com Hipofam per donar visibilitat a aquestes persones, que és el que ens correspon com a administració més propera”, va concloure l’alcaldessa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa