Les alcaldies de Castellbisbal Granollers, Montmeló, Mollet del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Sant Cugat, Rubí i Martorell han adreçat una carta conjunta a la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, per demanar un augment de la freqüència dels trens de l’R8, que actualment passen cada hora.
Els ajuntaments volen que es dobli la freqüència i els trens passin cada 30 minuts. L’objectiu, expliquen, és que es pugui convertir “en un veritable servei públic de transport ferroviari adaptat a les necessitats de la ciutadania”. En aquest sentit, des dels consistoris també recorden que ja la Generalitat de Catalunya va prometre aquesta millora de freqüències el 2022, però això encara no s’ha produït.
Demores i retards continus a l’estació de Castellbisbal
La setmana passada, els usuaris de Renfe de Castellbisbal van veure afectat el desplaçament en tren per diverses afectacions en el servei que van generar fins a 20 minuts de retard en els trens de les línies R4 i R8. Dimarts dia 10 de juny la línia R8 de Rodalies de Renfe va presentar demores de més de 20 minuts des de tres quarts de sis de la tarda, després d’una l’avaria a Castellbisbal que va obligar a interrompre durant dues hores la circulació entre Rubí i Martorell. Per altra banda, el dijous d’aquella setmana, dia 12 de juny, una incidència tècnica a les instal·lacions de Castellbisbal va incrementar les demores a l’R4 i va afectar també la línia R8.