MónCastellbisbal
La BV-1201 entre Olesa i Castellbisbal, un dels 10 trams més perillosos

El RACC ha publicat les dades de l’estudi EuroRAP sobre els anys 2020-2022 i el risc d’accident per cada tram de carretera. Aquest informe ha detectat els deu trams més perillosos de Catalunya, entre els quals trobem la BV-1201 entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal amb un risc alt d’accidents.

Amb una perillositat semblant trobem la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l’Estartit, la C-63 de Lloret a Vidreres, la TP-7225 de Reus al Morell, la C-243a de Sant Sadurní d’Anoia a Vilafranca del Penedès, la C-13 de Lleida a la Sentiu de Sió, i la BP-2151 de Sant Sadurní a Sant Pere de Riudebitlle, totes elles amb un risc alt. En aquest sentit, destaquen tres trams de carretera amb un “risc molt alt” de perillositat. Aquests són la carretera de l’Arrabassada entre Sant Cugat i Barcelona, la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, i la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès.

Totes aquestes zones són de calçada única i quatre d’aquestes ja apareixien en l’anterior estudi del 2019 al 2021. Sis trams són de Barcelona, dos de Girona, un de Tarragona i un de Lleida. L’Arrabassada torna a ser la primera carretera més perillosa i en el 91% dels accidents hi està implicada una moto.

Les motos estan involucrades en el 44% dels accidents greus o mortals

Una de les dades més destacades de l’informe del RAC és l’alt nombre d’accidents de moto que es produeixen a Catalunya. Així doncs, les motos estan involucrades en el 44% dels accidents greus o mortals dels últims tres anys, malgrat representar un 2,3% de la mobilitat. En el cas dels accidents mortals, les motos participen en el 30% del total de sinistres.

Els trams amb més risc d’accident per a les motos és la Ronda Litoral, la seva continuació per l’A-2 al Baix Llobregat fins a l’AP-2, la C-32 entre Esplugues i Sitges, la C-58 de Barcelona a Terrassa, la C-31 de l’Hospitalet al Prat de Llobregat, la B-30 entre Barberà i Sant Cugat del Vallès, l’Arrabassada, la C-59 entre Mollet del Vallès i Palau-solità i Plegamans, i la Ronda de Dalt.

Vuit d’aquests deu trams ja hi eren en l’anterior estudi. Totes les vies amb risc alt o molt alt tenen intensitats mitjanes diàries superiors als 20.000 vehicles, excepte l’Arrabassada. A més, en vuit d’aquests deu trams els accidents de motos i ciclomotors representen el 80% dels accidents mortals o greus.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa