El RACC ha publicat les dades de l’estudi EuroRAP sobre els anys 2022-2024 i el risc d’accident per cada tram de carretera. Mentre que l’any passat l’informe situava la BV-1201 entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal com un dels trams més perillosos de Catalunya, enguany aquesta via a caigut del Top 10. La BV-1201 no és l’única carretera que ha desaparegut de la llista, també ho han fet la BP-2151 entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Pere de Riudebitlles i la GI-643 entre Torroella de Montgrí i Parlavà.
Per contra, la T-314 entre Cambrils i Reus s’ha convertit en la via amb l’índex de perillositat més alt de la xarxa viària catalana, prenent el relleu de l’Arrabassada, que connecta Barcelona i Sant Cugat del Vallès i acostuma a ser la via més perillosa de Catalunya. En aquest sentit, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que a la T-314 hi ha hagut dues víctimes mortals i un ferit greu, fets que “han fet saltar els números”.
Al llistat també hi figuren la BC-5224 entre Manlleu i Torelló, que s’incorpora per primer cop a la classificació, seguida de la C-14 entre Artesa de Segre i Ponts, també nova al rànquing. A continuació se situen la GI-673/GI-674 entre Caldes de Malavella i Llagostera, en quarta posició, i la BV-5001 entre Martorelles i Vilanova del Vallès, en cinquena. Completen la llista la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona; la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l’Estartit; la TP-7225 entre Reus i el Morell, i la C-31 entre Sitges i Castelldefels, que apareix al rànquing per primera vegada.
Les motocicletes estan implicades en el 47% dels accidents a Catalunya
Pel que fa a la tipologia d’accidents entre 2022 i 2024, el president del RACC, Josep Mateu, ha afirmat que en el 47% de tots els accidents de trànsit amb morts i ferits greus hi ha implicada, com a mínim, una moto, un tema que “preocupa molt”. “La diferència entre la mobilitat que representen i el risc de patir un accident amb moto és altíssima, sobretot a l’àrea metropolitana de Barcelona”, ha subratllat. Així mateix, ha afegit que, en el conjunt de la xarxa analitzada, el 50% dels accidents greus i mortals de moto s’han concentrat en només el 12,9% de la longitud de la xarxa, un total de 826 quilòmetres. El tram amb més risc és la C-31 entre el Prat i l’Hospitalet, seguida de l’enllaç de l’A-2 amb l’AP-2, la B-10, la B-20, la C-32, i el tram de la C-32 entre Sitges i Esplugues de Llobregat.
