MónCastellbisbal
El Banc de Sang i Teixits fa una crida a la solidaritat de Castellbisbal

El Banc de Sang i Teixits de Catalunya visitarà Castellbisbal el dissabte vinent 8 de juliol, dins el seu calendari de recollida de sang. Des de l’Ajuntament, s’ha fet una crida a la solidaritat de la població bisbalina sota el lema “Dona el millor de tu, dona sang”.

La recollida de sang i de plasma es realitzarà a la sala d’actes del Consistori (avinguda de Pau Casals, 9) entre les deu del matí i les dues del migdia i entre les cinc de la tarda i les nou del vespre.

Des d’aquests enllaços, podeu reservar hora per fer la vostra donació:

Qui pot donar sang?

Totes les persones que gaudeixin d’un bon estat de salut, tinguin entre 18 i 70 anys i pesin més de 50 quilos poden donar.

Cal recordar que les dones poden donar tres vegades a l’any com a màxim, i els homes, quatre. Entre donació i donació, han de transcórrer com a mínim dos mesos. Les embarassades no poden fer-ho, però sí aquelles persones amb colesterol alt, prenguin algun dels medicaments més freqüents o hagin patit hepatitis abans dels 12 anys.

En tots els casos, abans de la donació es realitza una entrevista mèdica i es comprova la pressió i l’hemoglobina del donant, per tal de garantir la seva seguretat i la del receptor.

Donació de moll d’os

Dins la campanya de donació de sang, s’ha recordat la possibilitat d’inscriure’s al Registre de Donants de Moll d’Os. Tal com s’explica a la pàgina web del BST, el moll d’os, o medul·la òssia “és l’única esperança per a molts afectats de leucèmia i altres malalties de la sang”. Cinc mil persones són diagnosticades de leucèmia cada any a l’estat espanyol, i tres de cada quatre no tenen cap donant familiar compatible, raó per la qual és urgent ampliar el Registre de Donants.

Per inscriure-s’hi, només cal anar a la campanya de donació de sang i comunicar-ho al metge, qui “extraurà una mostra de sang que servirà per saber el tipus de medul·la i la compatibilitat amb les persones que estiguin malaltes, tan de leucèmia com d’altres malalties de la sang, com limfomes”.

Qualsevol persona fins als 40 anys i amb bona salut es pot inscriure al Registre de Donants de Medul·la Òssia.

BST / Ajuntament de Castellbisbal

Calendari de recollida de donacions i hospitals amb espai de donació

En aquest enllaç podeu consultar el calendari de donacions, on consten els pròxims dies i poblacions a on es realitzarà recollida de sang. A més de la recollida a cada municipi, hi ha alguns hospitals que disposen d’un espai estable de donació:

– Germans Trias i Pujol (Badalona)

– Hospital Clínic (Barcelona)

– Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona)

– Hospital Universitari Vall d’Hebron (Barcelona)

– Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta (Girona)

– Hospital Universitari de Bellvitge (Hospitalet de Llobregat)

– Hospital Universitari Arnau de Vilanova (Lleida)

– Fundació Althaia – Hospital de Sant Joan de Déu (Manresa)

– Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Reus)

– Hospital Universitari Joan XXIII (Tarragona)

– Hospital Universitari Mútua Terrassa (Terrassa)

– Hospital Verge de la Cinta (Tortosa)

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa