MónCastellbisbal
L’AP-7 va ser la via interurbana amb més morts del 2023

El Servei Català de Trànsit ha publicat un informe sobre l’Anàlisi de la sinistralitat viària 2023 a Catalunya. Segons les dades d’aquest document, l’AP-7 va ser la via amb més morts per accident en zona interurbana del 2023 amb 15 víctimes. La segona via amb més mortalitat seria l’N-II amb 8 morts i la tercera la A-2 amb 7.

Tot i la gran diferència de víctimes mortals entre l’AP-7 i les altres vies, des de Trànsit destaquen que el 2023 a la demarcació de Barcelona hi va haver un important descens en el nombre de morts. En total, s’han passat de les 80 víctimes mortals el 2019 a 61 el 2023, el que suposa una reducció del 24%. En el cas de l’autopista amb connexió a Castellbisbal, aquesta també ha experimentat un descens de la mortalitat respecte a l’any anterior. El 2022 van morir 24 persones a l’AP-7, 9 més que el 2023.

Pel que fa a les altres províncies, Girona ha estat la demarcació on ha augmentat la mortalitat per sinistre viari en zona interurbana sumant una víctima mortal més que el 2019, passant de 27 morts a 28. Lleida ha passat de 28 morts el 2019 a 26 el 2023 (-7%) i Tarragona ha passat de 40 morts el 2019 a 35 el 2023 (-12,5%).

Augmenten els accidents en els motoristes i cau en els ciclistes

Aquest 2023, els col·lectius més vulnerables han estat els motoristes (52 morts), els ciclistes (4 morts) i els vianants (13 morts). Aquests tres grups representen el 46% del total de víctimes mortals. Respecte al 2019, la sinistralitat dels motoristes ha augmentat en un 6%. En canvi, el col·lectiu dels ciclistes ha disminuït el nombre d’accidents en un 55%.

Si tenim en compte la xifra de morts per tipus de vehicle, s’ha produït un descens en la mortalitat de tots els tipus respecte al 2019, tret dels motoristes i dels vianants. El descens més destacat s’observa en la categoria de les furgonetes, amb un 89% menys que el 2019.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa