MónCastellbisbal
L’Ajuntament fa una crida a la responsabilitat i el civisme per Sant Joan
  • Terrassa
  • Sant Cugat del Vallès
  • Rubí
  • Olesa de Montserrat
  • Vielha

Arran de l’incendi declarat ahir al migdia al pati d’un habitatge del passeig dels Ametllers, a Costablanca, l’Ajuntament de Castellbisbal ha fet una crida a la “responsabilitat col·lectiva” i ha recordat la necessitat d’extremar les precaucions per evitar nous incendis, especialment durant la revetlla de Sant Joan i a causa de les altes temperatures dels darrers dies.

Així doncs, des del Consistori demanen a la població que facin un ús responsable del material pirotècnic i recorden que la normativa de prevenció d’incendis prohibeix encendre foc o utilitzar petards a menys de 400 metres de zones forestals. “L’objectiu és garantir la seguretat de la ciutadania, controlar les zones urbanes i forestals i reduir els riscos associats”, argumenten.

A més, l’Ajuntament també apel·la al civisme per “compatibilitzar la celebració amb el benestar de tothom”, i alerta que “el soroll intens i sobtat dels petards pot afectar especialment infants, persones grans, persones amb trastorns de l’espectre autista o amb alta sensibilitat sensorial, així com persones amb determinades condicions de salut”, a més de “provocar angoixa i estrès en animals de companyia”.

Consells per gaudir d’una revetlla segura

Per promoure una revetlla segura, des de l’Ajuntament de Castellbisbal també recorden alguns consells bàsics:

  • Comprar els petards només en establiments autoritzats.
  • No subjectar els petards amb les mans ni acostar-los al cos o a la cara.
  • No llançar petards contra persones ni animals.
  • No utilitzar coets ni objectes amb flama a menys de 400 metres de zones boscoses.
  • Tancar finestres i portes i retirar elements combustibles com tendals o roba estesa.
  • No introduir mai petards dins d’objectes com ampolles o totxanes.
  • En cas d’accident, trucar al 112.

Comparteix

Icona de pantalla completa