El passat 6 de novembre els docents de l’Escola Bressol La Caseta de Castellbisbal es van manifestar davant de l’Ajuntament del municipi per reclamar millores en les seves condicions laborals. Entre les principals demandes, els treballadors demanaven un augment en els salaris, parella educativa i l’aplicació del calendari municipal.
Davant aquest fet, l’Ajuntament va emetre un comunicat on explicaven que “en els plecs d’aquesta nova licitació s’incorporaran gran part de les millores que reclama el personal de La Caseta”. Tot i això, pel que fa a les reivindicacions salarials, el govern local va assegurar que “les institucions públiques no poden determinar condicions particulars ni establir salaris fora del marc de la legislació vigent”.
Sobre les reclamacions de l’escola bressol i les millores incorporades per l’Ajuntament ha parlat Dolors Conde, alcaldessa de Castellbisbal, en una entrevista a Món Castellbisbal. En aquest sentit, Conde ha explicat que han recollit totes les peticions de les docents i han aplicat aquelles que legalment han pogut. “Els agraïm moltíssim totes les peticions, perquè anaven en la línia de millorar el servei. Nosaltres hem recollit totes les peticions i crec que només n’hi ha dues que no hem pogut fer, però són aspectes sobre els quals no tenim cap control”, destaca l’alcaldessa.
“L’augment dels sous no està en les nostres mans”
Sobre els salaris, que va ser una de les reclamacions que l’Ajuntament no va aplicar, Dolors Conde diu que van mirar totes les possibles opcions per poder apujar els sous, però assegura que, legalment, no ho poden fer. “Des del mes de juny, juntament amb la regidora d’educació, hem fet tres o quatre reunions només per parlar d’aquest tema. Ho hem mirat a escala jurídica i a altres Ajuntaments a veure si hi havia la possibilitat de, en el plec, poder incloure aquest increment de sou, però no hi ha hagut manera”, explica Conde.
Tot i això, l’alcaldessa de Castellbisbal defensa el “gran esforç que ha fet l’Ajuntament per atendre les seves peticions” i assegura que les millores aplicades ajudaran a millorar la qualitat del servei. “Aquestes millores que aplicarem, al final són millores que els acaben repercutint en el seu dia a dia. No són millores que veuran reflectides a final de mes en el seu sou, però sí pel que fa a espai de treball”.