Durant aquestes darreres setmanes, l’equip d’agents cívics municipals està realitzant una tasca de recollida de dades per tot el municipi amb l’objectiu d’avaluar l’estat dels suports que sustenten les instal·lacions d’electricitat i de telefonia. Així ho ha anunciat l’Ajuntament de Castellbisbal a través d’un comunicat. Segons expliquen des del consistori, aquesta acció respon a “la necessitat de detectar i documentar qualsevol mena de deficiència que pugui comprometre la seguretat i la integritat d’aquestes estructures, com ara desploms, fissures o trencaments parcials”.
Aquestes inspeccions es van començar a realitzar a les urbanitzacions i des del consistori tenen previst que revisin les estructures de tot el municipi. Posteriorment, amb totes les dades recollides, els agents cívics s’elaboraran un informe tècnic complet on es detallaran les anomalies detectades en els suports. Aquest informe s’utilitzarà com a base per tal que l’Ajuntament pugui requerir a les companyies distribuïdores dels serveis d’electricitat i telefonia que adoptin les mesures necessàries per a la seva reparació i manteniment.
Unes revisions per garantir els estàndards de qualitat i seguretat de les instal·lacions elèctriques
En declaracions al web de l’Ajuntament de Castellbisbal, Jordi Piera, regidor d’Urbanisme i Cohesió Territorial del municipi, ha assegurat que “amb aquest procés volem garantir que les instal·lacions elèctriques i de telefonia a tot el municipi compleixen amb els estàndards de qualitat i seguretat establerts”. Així mateix, el regidor ha destacat que “la col·laboració entre les diferents companyies distribuïdores de les instal·lacions serà clau per a la ràpida resolució de les deficiències identificades”.