MónCastellbisbal
Eleccions espanyoles 23J: A qui es pot votar des de Castellbisbal?

Diumenge 23 de juliol de 2023 se celebraran les Eleccions espanyoles a les Corts Generals, tal com va anunciar l’actual president del Govern, Pedro Sánchez, un dia després de les Eleccions Municipals del passat 28 de maig.

Les Corts Generals estan formades pel Congrés dels Diputats (cambra baixa) i el Senat (cambra alta). El dia 23 de juliol, es votarà per totes dues cambres. Cal tenir en compte que a cada província de la península li correspon la tria de quatre senadors i un mínim inicial de dos diputats. A continuació, es detallen els partits polítics -i els seus caps de llista- que es presenten a la demarcació de Barcelona:

Candidatures al Congrés dels Diputats

  • PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA (PSC-PSOE). Meritxell Batet.
  • FRENTE OBRERO (FO). Albert Balasch Roque.
  • PARTIT ANIMALISTA AMB EL MEDI AMBIENT (PACMA). Ivan Guijarro Vila. 
  • PARTIDO POPULAR / PARTIT POPULAR (PP). Ignacio (Nacho) Martín Blanco. 
  • ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA (ERC). Gabriel Rufián I Romero. 
  • VOX (VOX). Juan José Aizcorbe Torra. 
  • SUMAR – EN COMÚ PODEM (SUMAR-ECP). Aina Vidal Sáez. 
  • JUNTS PER CATALUNYA – JUNTS (JxCAT-JUNTS). Miriam Nogueras I Camero. 
  • CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR – PER LA RUPTURA (CUP-PR). Albert Botran Pahissa. 
  • PARTIT COMUNISTA DELS TREBALLADORS DE CATALUNYA (PCTC). Domènec Merino Roca. 
  • RECORTES CERO (RECORTES CERO). Nuria Suarez Hernandez. 
  • PARTIT DEMÒCRATA EUROPEU CATALÀ – ESPAI CIU (PDeCAT-E-CiU). Roger Montañola Busquets (independent). 

Candidatures al Senat

  • ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA – ESQUERRES PER LA INDEPENDÈNCIA (ERC). Joan Queralt I Jiménez (independent). Ernest Maragall I Mira. Ana Maria Surra Spadea.
  • PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA (PSC-PSOE). Manuel Cruz Rodríguez. Elena Vila Gómez. Gabriel Colomé García.
  • SUMAR – EN COMÚ PODEM (SUMAR-ECP). Laura Campos Ferrer. Concepción Abellán Carretero. Pere Camps Campos.
  • PARTIT DEMÒCRATA EUROPEU CATALÀ – ESPAI CIU (PDeCAT-E-CiU). Lorena Iglesias Teixidó. 
  • JUNTS PER CATALUNYA – JUNTS (JxCAT-JUNTS). Antoni Castellà I Clavé. Rosa Huguet I Sugranyes. Antoni Morral I Berenguer.
  • PARTIDO POPULAR / PARTIT POPULAR (PP). José Tutusaus Besante. Mónica Parés Centeno. Álvaro Benejam Peretó.
  • VOX (VOX). Daniel Carmona Navarro. María Del Mar Buscá Rey. David Cosculluela Martínez-Galofré.
  • PARTIT ANIMALISTA AMB EL MEDI AMBIENT (PACMA). Dimitri Nagib Defranc Cevallos. Luisa Claver Oñate. Alejandro Cuesta Hidalgo.
  • RECORTES CERO (RECORTES CERO). Antonina Rodrigo Garcia. Antonio De La Puerta Andres. Pilar Ruiz Palacios.
  • PARTIT COMUNISTA DELS TREBALLADORS DE CATALUNYA (PCTC). Ferran Peris Serrano.

Les paperetes blanques corresponen a les eleccions al Congrés, mentre que les de color sípia són pel Senat. En el primer cas, cal introduir només una papereta dins el sobre, votant un sol partit mitjançant llistes tancades. En canvi, la papereta del senat recull tots els partits i s’han de votar a les persones, triant un, dos o tres candidats d’entre tots els que hi figuren.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa