L’Ajuntament de Castellbisbal va anunciar aquest passat dimecres, 13 de maig, la fi del pacte de govern que tenien amb el grup municipal Som Veu i la regidora no adscrita, M. Isabel Méndez Fernández; deixant a Som-hi Castellbisbal sol a càrrec del govern local. El Consistori va atribuir aquesta decisió a la “manca de confiança” i la “impossibilitat de gestionar i tirar endavant projectes de manera compartida”.
Davant aquesta notícia, Alternativa per Castellbisbal, principal partit de l’oposició, ha fet una sèrie de declaracions a MónCastellbisbal on opina que “la ruptura del pacte de govern no és cap sorpresa” i diuen que és conseqüència directa “d’un mandat sense rumb; marcat per la falta de projecte, les tensions constants i una incapacitat evident per governar amb cohesió i sentit de responsabilitat”.
En aquest sentit, la formació lila assenyala que des de fa mesos “la realitat era cada cop més evident; un govern dividit, sense direcció clara i més preocupat per les seves pròpies dinàmiques internes que per donar resposta als reptes del municipi”. “Les discrepàncies no només existien, sinó que es feien públiques, es cronificaven i acabaven condicionant l’acció política fins al punt de paralitzar-la”, afegeixen.
A més, opinen que l’acord de govern “estava construït sobre bases fràgils que ha acabat cedint davant la realitat”, fet que diuen que ha provocat que el govern estigués “més centrat a gestionar les seves crisis internes, que no pas en governar”. “El problema de fons no és només la ruptura, sinó el temps perdut”, critiquen.
“Castellbisbal necessita govern, projecte i lideratge”
Des d’Alternativa també assenyalen que la manca de transparència que des de Som Veu i la regidora no adscrita apuntaven com a l’origen del conflicte “ja havia estat plantejat pel nostre grup municipal en els plens dels mesos de febrer i març”. Tot i això, consideren que aquesta qüestió “no explica les desavinences que han acabat derivant en la ruptura dels grups que formaven part del govern”. “El que ha vingut després no ha fet sinó confirmar-ho. Declaracions creuades, insinuacions sense concreció i una escenificació constant del conflicte que ha acabat convertint el govern en un espai de confrontació permanent”, afegeix el partit de l’oposició.
Després d’aquesta ruptura, des d’Alternativa apunten que “s’obre una nova etapa” en la qual “caldrà veure si el govern actual és capaç de recuperar l’estabilitat, exercir el lideratge necessari i situar l’interès general per damunt de qualsevol altra consideració”. En aquest sentit, opinen que Castellbisbal “necessita una acció de govern centrada a donar resposta a les necessitats reals del municipi” i no “més excuses, ni gesticulacions, ni més episodis d’inestabilitat”. “Necessita govern, projecte i lideratge”, sentencien.
