MónCastellbisbal
El 52% dels abonats d’instal·lacions esportives s’han donat de baixa

Segons el Cercle de Comparació Intermunicipal d’Esports, el 52% dels abonats a les instal·lacions esportives municipals s’han donat de baixa durant l’any 2022. Aquesta és una de les dades destacades que s’han presentat avui, dimarts 28 de novembre, a Caldes de Montbui per part de l’organisme de la Diputació de Barcelona.

En aquest sentit, han explicat que, tot i que la població inscrita (15%) i la població abonada (8,3) als Complexos Esportius Municipals (CEMs), està tornant a percentatges d’abans de la pandèmia, el nombre de baixes ha augmentat durant el 2022 respecte als darrers dos anys, entre altres motius, a causa de la gran rotació dels usuaris dels CEMs.

Per altra banda, l’informe també recull l’augment dels preus dels subministraments com ara l’aigua, electricitat i gas, que ha provocat una disminució en la inversió destinada a la reparació i el manteniment dels equipaments esportius que s’estan envellint. La previsió és que continuarà l’augment de la despesa en subministraments. Tot i això, des de l’organisme destaquen que en aquestes dades encara no s’ha registrat l’impacte de la sequera en els preus de l’aigua.

El Cercle Intermunicipal d’Esports fa 20 anys

El Cercle Intermunicipal d’Esports de la Diputació de Barcelona enguany celebra els vint anys des de la seva creació. Actualment, hi participen actualment 50 municipis de la província. El treball realitzat, fruit de la feina transversal entre serveis de la Diputació de Barcelona i de la participació dels agents esportius locals, electes i tècnics, pretén “contribuir a la innovació i millora dels serveis esportius municipals, i en conseqüència, a la millora de la qualitat de vida ciutadana mitjançant l’esport”. Entre els municipis participants hi trobem Castellbisbal, Terrassa, Sabadell i Sant Cugat del Vallès, entre molts d’altres.

Les principals funcions de l’organisme són:

  • Fer un diagnòstic de la situació actual.
  • Revisar i marcar objectius.
  • Donar informació a l’hora de prendre decisions.
  • Millorar els estàndards de qualitat dels serveis.
  • Planificar i pressupostar serveis, així com a avaluar la implementació d’aquests.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa