Consell Comarcal del Vallès Occidental, amb el suport del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal, han impulsat una nova edició del programa d’ocupació 30 Plus 2024. Enguany, un total de 45 persones majors de 30 anys han aconseguit feina gràcies a aquesta iniciativa. El programa, iniciat el passat octubre de 2024, s’ha adreçat principalment a persones desocupades majors de 45 anys i en atur de llarga durada, oferint-los una oportunitat laboral mitjançant contractes de mínim sis mesos i contractacions majoritàriament indefinides.
Les 45 contractacions s’han distribuït entre 36 empreses dels municipis de Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Matadepera, Montcada i Reixac, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, Ripollet, Sant Cugat del Vallès, Sentmenat, Sant Quirze del Vallès, Sant Llorenç Savall, Ullastrell i Vacarisses. Les empreses col·laboradores han rebut una subvenció de fins a 11.907 € per contractes de nou mesos a jornada completa, i han comptat amb assessorament en la definició de perfils professionals i en el procés de selecció.
A més de la inserció laboral, les persones participants han rebut formació professionalitzadora en atenció al client i introducció a les eines d’intel·ligència artificial com ChatGPT, i han estat acompanyades de forma personalitzada per les tècniques del programa durant tot el procés.
Més informació sobre el Programa 30 Plus
El programa 30 Plus vol afavorir la inserció laboral de persones desocupades de 30 anys o més, mitjançant la contractació laboral i proporcionant-los recursos, formació i les competències necessàries per ocupar un determinat lloc de treball. El primer pas d’aquest programa és detectar la necessitat de l’empresa i la descripció de la posició a cobrir, després es cerca les persones amb les competències adients i l’empresa decideix. Finalment es dissenya una formació complementària per millorar l’adequació al lloc de la persona a contractar. La formació està subvencionada pel programa, especialitzada i adaptada a les necessitats del lloc de treball. Alhora es fa un seguiment durant tot el procés de contractació i es fa un acompanyament a les empreses en el moment de fer la sol·licitud de la subvenció, així com una avaluació final i assessorament tant a l’empresa com a la persona participant.