MónCastellbisbal
PIMEC estima que els retards a Rodalies costen uns 2 milions d’euros diaris

PIMEC estima que el cost laboral diari a conseqüència dels retards de les línies de Rodalies, derivats del robatori de coure del dia 12 de maig, té un cost total de 2.205.383,75 €. Així ho ha afirmat la patronal a través d’un comunicat publicat aquest mateix dimarts, 21 de maig. Segons expliquen, aquest càlcul s’ha realitzat a partir dels costos laborals mitjans, el nombre de persones afectades i la durada de l’afectació. Per altra banda, PIMEC també ha calculat que aquests retards tenen una important afectació a l’economia en general en termes de productivitat. Així doncs, tenint en compte el Producte Interior Brut per persona treballadora afectada, asseguren que el cost ascendeix a uns 3.202.378,89 € per dia.

Davant aquesta situació, la patronal ha volgut recordar que “les empreses s’estan veient perjudicades directament per la interrupció del servei ferroviari, tant pels minuts perduts de temps de treball com per les despeses derivades d’aquest fet”. Així mateix, subratllen que aquests retards “comporten temps perdut per les persones, i insatisfacció i tensió per la impotència de no poder arribar a temps al compliment de les seves obligacions laborals.

PIMEC demana mesures efectives per evitar aquestes situacions en el futur

En el comunicat, PIMEC també destaca que, a més de l’impacte econòmic, a aquests retards cal sumar “les molèsties per a les persones treballadores i usuàries del servei de Rodalies que es veuen afectats diàriament pels retards”. Així mateix, assegura que aquestes afectacions comporten “estrès, pèrdua de temps i una disminució general del benestar”, uns factors que afirmen que “no només afecten la productivitat, sinó també la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes”. Per aquest motiu, des de la patronal destaquen la “urgència d’adoptar mesures efectives per evitar que es repeteixin aquestes situacions en el futur”.

Entre les possibles solucions, PIMEC proposa la adopció de solucions similars a les implementades per l’operador alemany Deutsche Bahn. En aquest sentit, la patronal explica que l’operador ferroviari germànic “ha aconseguit reduir significativament els robatoris de coure, mitjançant l’increment de l’ús de càmeres de vigilància i la utilització de marcadors d’ADN sintètic als cables de coure”. Així doncs, afirmen que “aquestes tecnologies han demostrat ser eficaces en la detecció i prevenció dels robatoris”, un fet que destaquen que ha beneficiat “tant les empreses com els treballadors”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa